Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Körde ut landsvägen uta till köpcentret idag och la märke till två hästar i en hage som innehöll mer smörblommor än gräs.. kan detta...
Svar
15
· Visningar
1 998
Senast: Bubbla
·
Hästvård Kom till stallet igår kväll och får se att min häst är helt prickig i hela huvudet, halsen och under magen. Konstaterade snabbt att det...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: EmelieR
·
Hästvård Hur är det med pulsen man kan känna i kotan, ska den vara där eller är det något fel när man känner den? Tex vid fång, hur menas det då...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: armada
·
Z
Hästvård Min häst har 4 vita och får mugg på sommaren. Mer än på vintern. Tror det är fukten i gräset. Benen är torra och rena men med små...
Svar
7
· Visningar
3 578
Senast: Molekyl
·
Hästvård Kom i diskussion med en annan hästtjej om nackbandmasken, för hennes vet. hade sagt till henne att maska mot det pga att hennes häst...
Svar
6
· Visningar
1 593
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Har köpt b-vitamin till mina hästar idag. På förpackningen står det att dom ska få 20ml/dag (oavsett storlek på hästen). Kan det...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Titti-lo
·
Hästvård Är det vanligt att haedshaking drabbar unga hästar (2-3 år)? Vad jag läst mig till är det vanligtvis äldre hästar som drabbas.
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: Salandge
·
I
Foder & Strö Hej jag skulle vilja ha lite tips om vad som ni tycker verkar rimligt att ha med i foderstaten på sommaren när ponnyn går på bete. Jag...
Svar
8
· Visningar
935
Foder & Strö Avdelningen vilda ideer har fått fram ännu en (vild) ide.. :devil: Jag fodrar med småbalshösilage, ca 40 kg per bal, TS kring 55%...
2
Svar
21
· Visningar
2 658
E
Hästvård Jämt och ständigt hör man hur folk pratar om gallor på hästens ben. Jag tror jag har förstått att det är några slags knölar... men...
Svar
6
· Visningar
14 762
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård Min häst låg inne på djursjukhus för några veckor sedan. Försäkringsbolaget direktreglerade skulden när jag hämtade hästen. Jag har...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Messy
·
Foder & Strö Hittar inte ett dug om detta foder!! Köpte en säck av detta foder igår då alla affärer var stängda.. Det är tysk text... Står inte hur...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Ida_79
·
Foder & Strö Ni som ger det, vad för "sort" är det ni har, var köper ni det (kostnad..?!), och hur mkt ger ni till hästarna? Jag ger...
2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: arabia
·
V
Hästvård Tänk dig att din veterinär ställt diagnosen fång på din häst och detta medfört höga kostnader avs. behandling och medicin. Det visar sig...
Svar
10
· Visningar
3 439
Senast: arabia
·
Hästvård Men, hur gör man när ponnyn är 3 år och oinriden? :smirk: Har ett treårssto, C-ponny, New forest, som kom hem i början av juni...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Angel
·
Foder & Strö Min fullblodshingst står på strikt boxvila pga en fraktur. Nu har han börjat tunna ur och jag behöver förslag på vad jag kan ge för...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: majja22
·
S
Hästvård Lite funderingar som jag har efter att ha läst en annan tråd här på Buke.. :confused: *En del här verkar tycka det är grymt att...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 981
Senast: Guatemala
·
Hästvård Vad är en bra hästägare, vilka kunskaper bör man ha och framförallt hur vet man vems råd man ska lyssna på? :confused: När jag var...
Svar
18
· Visningar
1 313
Senast: Rotterö
·
Hästvård här om veckan böjade håret i svansroten att lossna!!! hon kliar inte, men när man borstar så åker det av en hel drös med strån... i...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Messy
·
Hästvård Min vbls valack på 13 år får varje vinter exem. Han har fått det i samband med användning av det nya täcket. Kan det vara möjligt att...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Becca85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix