vitlökspulver??

Sv: vitlökspulver??

jag ger min häst en musli som innehåller vitlök och det fungerar alldeles utmärkt. :-)

Jag ger Hippos vitlöksflingor...
Har gett i pulverform innan men det blev så hiskeligt dyrt i längden, flingorna köpte vi i 10 liters spann...
Ger unghästen 10 g/dag å de stora just nu 15 g/dag.

Eclipse/Biofarmab Garlican Racing Forte eller ngt sådant heter den

*lånar*

Ger ni vitlöken endast för mygg,flugor och fästingar?
En del ger året runt,,,,,i vilket syfte?

Kommer inte på namnet på det jag ger men det är flan/småbitar iallafall kostar 59kr/kg på Eko. Finns en liten skopa med i förpackningen o ger shettisarna 2 mått o varmblodet 4 mått, araberna som inte går på bete får inget alls.
Ger mest för att hålla knott o fästingar borta samt den ena shettisen är hosthäst så han får det bara för det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Roheryn
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka