Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hejsan! Jag har en 23 årig russvalack som har fång. Jag behöver veta så mkt som möjligt kring denna sjukdom. Är det farligt att...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: Mynta2
·
G
Foder & Strö Efter ett par veckor på härligt sommarbete så ser jag hur fin min häst har blivit. Det är ju så här han ska se ut!!! Rund och fin över...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: fragansia
·
T
Hästvård Var brukar ni känna för att mäta pulsen på era hästar om det skulle behövas? Var känner man pulsen lättast? Kan kanske vara bra att...
Svar
1
· Visningar
648
Hästvård Mitt senaste tillskott, ett halvblodsto som jag köpte i oktober förra året, reaggerar väldigt mkt på myggen häruppe... Vet sedan...
Svar
3
· Visningar
1 242
Hästvård Märkte för ett par dagar sedan att min hästs ena spene är svullen (ca dubbelt så stor som den andra). Inte öm alls (snarare tvärtom, hon...
Svar
7
· Visningar
1 258
Hästvård är det någon som kan förklara vad det är?
Svar
7
· Visningar
1 851
Hästvård Ja nu börjar muggen komma på pållen. Bheöver lite tips för hur jag ska göra för att hindra det att sprida sig. Smörja med Helosan...
2
Svar
21
· Visningar
5 611
Senast: Bismark
·
A
Hästvård Någon som kan något om det där med när en häst får ett sår som går in i leden, så det rinner ledvätska?! :crazy: Har en häst som...
Svar
10
· Visningar
6 065
L
Hästvård Min häst blir irriterad i ögonen av flugorna och diverse annat såhär på sommaren. Vad kan jag göra åt det mer än att ha på...
Svar
14
· Visningar
4 564
Senast: Mypan
·
Q
Hästvård Hej! Jag är en översättare som har lite problem med hästrelaterade termer och är tacksam för all hjälp jag kan få :) Jag undrar vad...
Svar
2
· Visningar
1 210
Senast: älgen
·
L
Foder & Strö Min häst fick diarré när han gick över till gräs nu i våras (förutom en miss så gick det långsamt och som planerat) och har sedan dess...
Svar
14
· Visningar
2 581
Senast: beatrice2
·
C
Foder & Strö Vad skulle ni ALDRIG ge till era hästar i foderväg vad skulle ni ALDRIG klara er utan i foderväg? *nyfiken* Självklart så är ju...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 581
Senast: Rumpnissen
·
F
Foder & Strö Vilken av hippo foderna motsvara krafft nya groov??? :confused:
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Egonson
·
T
Foder & Strö Någon här som vet något om HorseHage?Var kan man köpa det ,är det bra, vad kostar det mm...vill veta så mycket som möjligt om detta.
Svar
8
· Visningar
3 709
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Min häst har nu haft lite diffusa symtom som liknar fång. Han är svullen om kotor, lite varm på hovarna o har ökad puls. Men trots detta...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: maisan
·
Foder & Strö Så jag behöver lite hjälp. tror inte jag haft en arbetande häst på bete på typ 11 år och då var jag så liten att jag inte inns hur jag...
Svar
16
· Visningar
1 429
Senast: legolaspiggelin
·
A
Foder & Strö Ja, jag har hittat en död skalbagge i havresäcken (är alltså en säck på flera hundra kilo)... Grymt äckligt, men hur mycket påverkar det...
Svar
12
· Visningar
1 410
W
Hästvård Det står ju att känsliga hästar kan reagera på switch, vad händer i så fall och hur åtgärdar man eventuella problem som har uppkommit av...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Havregryn
·
Hästvård Jag har en lösdrift med 8 hästar. I vintras slet vi som djur och bar varmvatten till ett badkar, men nu i sommar skall vi dra vatten så...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: emindy
·
L
Hästvård Ja det är frågan!? Min ponny som tävlas i körning, är oerhört känslig för värme. Direkt det blir varmt ute är han som förbytt -seg och...
Svar
16
· Visningar
1 041
Senast: lul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama