Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilket müslifoder har ungefär samma värden som havre ? Har vissa misstankar om att en av hästarna inte "tål" för mkt havre. Behöver dock...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Hurry Up
·
K
Foder & Strö ska snart släppa ut pollarna på bete, men dom behöver ju sina mineraler, så vilket tycker ni jga ska blanda mineralerna med, krafft...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: Sandra S
·
T
Hästvård Jag är inte så bra på hästens anatomi... :o Igår när jag tog in min pålle så var han svullen precis under kotan på höger fram. Jag...
Svar
2
· Visningar
2 470
Senast: Trampe
·
Foder & Strö -At man inte skal ge mer enn 0,25 kg (3 dl.) krossad majs til varje måltid? (två kraft- utfodringar per dag) -At man inte skall ge mer...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: KattaBrunstedt
·
Hästvård Okej, nu fattar jag varför Kele mot alla odds blev friskförklarad igår, det är ju för att hon måste bli frisk från en grej i typ ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 372
D
Foder & Strö Min pålla (lättfött vblsto 18 år) skall sättas i lösdrift till hösten. Jag trodde de skulle gå på fri tillgång på grovfoder, men...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: daysi
·
Hästvård Hejsan! Har en undran om min häst framben så jag tänkte kollar här med er om det är någon som varit med om något liknande. För 3...
Svar
8
· Visningar
2 816
Senast: Taz
·
S
Hästvård Pållen har nu återigen fått en svullnad i höger bakben, är lite ifylld strax över kotleden samt starx under knät, samt är lite varmare i...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: gladys
·
T
Hästvård Finns det någon som kan hjälpa mig?Det gäller ett avmasknings medel som har smak av äpple.....vet någon vad detta avmaskningsmedlet heter???
Svar
2
· Visningar
680
Hästvård Min häst har förmodligen gått och dragit på sig en kotledsinflammation, och jag får inte tid på kliniken förräns den 1:a juli! :eek: Så...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: neferra
·
Hästvård tänkte bara tipsa alla er kära bukare med hästar som har rosa näsor, sådär lite lagom nu inför sommaren å allt :bump: Inget som gör...
2
Svar
31
· Visningar
2 461
Senast: Apollo
·
R
Hästvård Vad ska jag använda för myggmedel till mitt sto som har en liten fölis?? Vill inte att fölis ska få i sig medel som är giftiga......
Svar
8
· Visningar
1 787
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Efter en vurpa på ett hinder för snart 2 månader sedan där hästen bla fastnade med ett bakben och drog höft/bäcken ur läge, svullnad i...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Lejonelle
·
L
Foder & Strö Min häst har de 2 senaste kvällarna haft fullt av "bulor"/knölar när jag tagit in honom från betet. Det är allra mest bak på låren men...
Svar
7
· Visningar
1 122
Y
Hästvård Hej! Jag har tagit över en häst som min kompis rädda från ett rent h****e. hon är två år och vi har hjälpts åt o träna henne i nh. nu...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Bonanza
·
Hästvård Nu trasslade min fina plan till sig insåg jag. Bakgrund: Mina två hästar är en 10-årig valack som är tämligen resistens mot mask...
Svar
2
· Visningar
598
Hästvård Jag har genom åren varit väldigt förskonad från strålröta, någon gång har det varit lite men då har det räckt med att spola med...
Svar
14
· Visningar
2 682
B
Hästvård Skriver hur jag rengör hästen innan ridning så får ni kolla om ni tycker att något fattas: På väg från hagen spolar jag av hovarna om...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: _breeze_
·
A
Hästvård En ömfotad häst är inte det egentligen en häst med svag fångkänning?? Har hittils ej träffat en ömfotad häst utan lite puls. Fast den...
Svar
5
· Visningar
1 888
Senast: emindy
·
E
Hästvård Hej, min häst har gått på bete sen början av maj och har sedan dess varit lös i magen, ibland rinner det ut som kiss men oftast är det...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?