Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har fått "order" av ET att linimenta pållen lite här o där. Använder liniment baserat på Arnika. Känner dock viss tveksamhet nu när...
Svar
3
· Visningar
4 434
Senast: Elektron
·
Hästvård Tänkte tvätta min eksem vallack när han kommer hem från betet. Men är osäker, är det lämpligt att använda Hexocil om han har...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: Tinen
·
N
Hästvård Lägger den här, eftersom det handlar om hovar :p Nu har jag flyttat min häst, och där vi står nu är det mycket grusvägar. Min häst...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Notorius
·
E
Hästvård Min pålla är lite stel och kort i en muskel på vänster bak pga att den hoven tidigare var sned så att muskeln felbelastades, stelheten...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Egonson
·
K
Hästvård en tjej i stallet sa att min häst stod och kliade sig precis vid hovranden/kronranden, vet inte rikgt vad det heter men det där som...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Magnum
·
Hästvård Jag har ett föl som jag köpte tillsammans med stoet för ca tre veckor sedan. Fölet har varma bakhovar, är detta för att hovarna växer nu...
Svar
5
· Visningar
1 174
J
Hästvård Brukar ni verka era hästar under tiden de går på bete och inte rids?
Svar
7
· Visningar
875
Senast: mimus
·
Hästvård Jag har fått svar på träckproven nu och de visade bara utslag på stora/lilla blodmasken. Mina två har 250 EPG (treåringen) och 600...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Fick för några dagar sedan veta att jag kommit in på utbildningen jag sökt :banana: Problemet är att jag måste flytta och jag har...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: sante
·
O
Hästvård Nu hoppas jag att jag lägger denna tråden rätt, att den inte ska ligga i barfotatråden. Jag skodde av min häst i mars och allt har...
Svar
16
· Visningar
1 614
Senast: Sweet
·
K
Foder & Strö hur många dagar innan är det man ska ge avmaskningsmedlet innan dom går ut på bete???
Svar
6
· Visningar
633
Senast: Mynta2
·
G
Foder & Strö När det gäller lusernpellets har jag alltid hört att man ska blötlägga dem. Gäller detsamma för övriga pellets från krafft?
2
Svar
36
· Visningar
9 879
Senast: Cesam
·
B
Hästvård Berättade förut att mitt varmblod har en senskada och att jag letade ny häst. Fick höra om ett 3 årigt varmblodssto som eventuellt var...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: Åska
·
Hästvård Min ponny har fåt kotleds inflamation. Behandling, en vecka vila, en vecka skritt 30 min Ny behandling, 3 dagar vila, några dagar...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: _ox_
·
E
Hästvård Vet inte riktigt vart tråden ska ligga men.. Jag skickade träckprov i tisdags. Och ville ha svar via mail, nämnde detta i följesedlen...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö I år är första året som vi ska ta eget hö och jag har några små undringar som jag hoppas få svar på... Om jag klipper höt med vanlig...
2
Svar
20
· Visningar
8 604
Senast: Luff
·
Hästvård blev insiprerad av andra tråder, men ville utveckla lite... När kyler ni eller värmer benen på era hästar? Och någon som vet vilka...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har ni någon erfarenhet av att fodra med betfor och melass (som ju ingår i både Krafft och lucern :mad: ) och att hästarna får...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 088
Senast: Arabis
·
J
Foder & Strö Hej ! Jag har en liten fråga vad gäller hö/ensilage . Jag har hört att "smörblommor" är giftiga , och hästarna äter inte dom . men när...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Iccic
·
L
Hästvård Då jag ofta läser på hästvårdsforumet så kom jag att tänka på alla dessa veterinärbesök. Naturligtvis så har jag inte ett dugg att...
Svar
13
· Visningar
1 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar