Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Då jag ofta läser på hästvårdsforumet så kom jag att tänka på alla dessa veterinärbesök. Naturligtvis så har jag inte ett dugg att...
Svar
13
· Visningar
1 232
B
Hästvård Min häst har en senskada i ett framben sen 1,5 månad. Under denna tid har han stått i sjukhage och skrittats för hand (20 min/dag), även...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: Boomerang
·
K
Hästvård hur går detta till och hur mycket kan det kosta, och kan "vanliga" veterinärer göra ett biopsin test? någon hemsida där man kan läsa om det?
Svar
2
· Visningar
797
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min ponny har ett sår på frambenet. Det är några mm djupt och ca 1cm långt. Hon är jättesvår att lägga om, står mer på bakbenen. Hon är...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: bsmx
·
Hästvård Finns inte det? Läste en lista i en tidning över alla ATG-kliniker men där stod inte att Solvalla hade någon. Tänkte bara om det var så...
Svar
7
· Visningar
2 805
Senast: bsmx
·
Hästvård I morse hade min häst liet näsblod :crazy: Vad kan deta beror på? Hon står inne med sitt 1 månaders gammla föl under natten och är ute...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Har ett 2v gammalt föl som mår hur bra som helst, är jättepigg och alert på alla vis men har fått rejäl "rännsketa". Stoet brunstade...
Svar
5
· Visningar
3 148
Senast: Welsh
·
A
Hästvård Är det någon här som använder djävulklo? Finns i produkter som heter tex No Bute. Ska visst vara smärtstillande och istället för...
2
Svar
21
· Visningar
3 176
Senast: MiaS
·
Hästvård Papsen ringde till Solvallas klinik för att höra huruvida man kunde komma in och röntga sin häst. Anledningen till att vi vill rönta är...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag fattar inte vad jag gjort för ont egentligen?? Kele in på ÅB på klinik igen, ni som inte hängt med får be om en resume eller leta...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 203
Senast: bapro
·
L
Hästvård Vad finns det för bra faktaböcker (på svenska) om hästsjukdomar? Den bästa enligt er? Tips, tack! :)
Svar
3
· Visningar
1 446
Senast: ang
·
Hästvård kan eksem vara en histaminreaktion på knottbett/ saliven? kan det även vara en sk.coktailreaktion kombinerad knott + någon typ av gräs...
Svar
1
· Visningar
1 546
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hur olämpligt är det att få med en del smörblommor i hösilaget? Upptäckte att vi har partier med smörblommor, kanske en fyra...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: jojjo150
·
Hästvård Min häst kanske har det nu. (eller borrelia?) Veterinären har varit ute och tagit prover idag, får veta senast på fredag. Men vad tror...
Svar
8
· Visningar
2 722
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Min häst är lös i magen och har varit det sen betes släppet, vad kan det bero på? :confused: Nu har han gått på bete i ca 4 veckor...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Zini
·
Hästvård Tänkte höra om någon känner till nån häst som inte vart i träning, utan bara skrotat och ändå lyckats dra på sig en kotledsinflammation...
Svar
3
· Visningar
1 100
F
Foder & Strö Vad tycker ni om detta foder? Är det bra? Har funderingar på prova detta på min häst. Men skulle vilja ha lite erfarenhet av er som...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: isabelle_regina
·
K
Foder & Strö jag tänkte på det med hel havre egentligen borde inte det ge något, eftersom det bara "åker" igenom hästen, alltså hästen bajsar ju ut...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: isabelle_regina
·
F
Hästvård Jag vet jag är tidigt ute;) Men om man har en häst som behöver lungnade vid klippning hur går det då till? Finns där hästar som det...
Svar
3
· Visningar
1 095
Hästvård Finns några speciella "regler" att man ska låta hästen vila efter massage? Kommer en hästmassör på torsdag och ska massera min pålle och...
Svar
9
· Visningar
6 542
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama