Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Hej, min häst har gått på bete sen början av maj och har sedan dess varit lös i magen, ibland rinner det ut som kiss men oftast är det...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Mitrolle
·
K
Hästvård ..och vad används: *gamgee *netrap *alsolsprit *fetvad *skillingarydsalva *brems *zinkpasta *hovkniv ????? sen vad använder...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: Oscar
·
N
Hästvård Är det någon som har haft sin häst på ett konvalescent/rehabiliteringsstall? Behöver skicka min häst till ett sådant efter sommaren...
Svar
0
· Visningar
2 164
Senast: Nenix
·
F
Foder & Strö Ja vad ger ni till era hästar. Är där nått Tillskottsfoder ni ALDRIG skulle stoppa i er häst? Jag ger min häst: MSN...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 319
Senast: Ewe89
·
G
Hästvård Vilket medel använder ni mot knott, mygg och fästingar? Bra och dåliga medel? Vad tycker ni om medlet "swich poure on"? :smirk:
2
Svar
32
· Visningar
4 297
Senast: Tootsie686
·
D
Hästvård Köpte en ny häst, 5 åring, som blev avmaskad med Ivomec i mars. Han ska inte gå på bete, utan i samma hage (ensam) hela sommarn och...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hur allvarligt är det om en häst har pålagringar i båda framhovarna? Pålagringarna som veterinären hittade på röntgenbilderna på min...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Dropdead
·
Hästvård Har gjort träckprov och det hittades blodmask hos hästarna. De kunde inte avgöra om det var den lilla eller stora utan var tvugna att...
Svar
11
· Visningar
3 168
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård I går kom en av hästarna in från hagen utan framsko och med en svullnad runt senan. Vi kunde inte riktigt avgöra om det var senan som...
Svar
3
· Visningar
1 105
K
Hästvård jag avmskade mina pollar idag på morgonen, så när kan jag släppa ut dom i betes hagen??
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Avmaskade i går. I morse var hästen jättelös i magen. Kan det bero på avmaskningen. Har inte haft den så länge så jag vet inte hur den...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Jamtland
·
E
Hästvård Fick träckprovssvaret idag. Den ena pållen hade 0 på allt medans min hade 60 epg av stora eller lilla blodmasken. Ingen odling gjordes...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min häst är ju som bekant under behandling av en vet. När han träffade vår häst första gången så sa han att vi får se om han går att...
Svar
16
· Visningar
1 480
Senast: majja22
·
H
Hästvård Vad använder ni huvudsakligen Helosan till??
Svar
14
· Visningar
1 596
Senast: AnnaKarinA
·
F
Hästvård Om man har en häst med vågbett vad ska man då tänka på?
Svar
7
· Visningar
4 248
Senast: Pigalle
·
M
Foder & Strö Har under vinter/våren haft uträknad foderstat till pollen men nu när jag släppt honom på bete så vet jag inte hur jag ska tillgodogöra...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: majja22
·
N
Hästvård Tips på bra hovsalva som "motverkar" sprickor? Har inga större problem men ser att det börjar bli några sprickor vid sömmarna nu...
Svar
10
· Visningar
2 896
Senast: Tiboo
·
D
Hästvård Har jättemånga frågor.. :o Går det att behandla egentligen? Läste om det i en bok (Håll hästen frisk tror jag den hette) och där stod...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: bsmx
·
R
Foder & Strö Ett 8 veckor gammalt föl på bete med mamman som man kan känna revbenen på, men som i övrigt är i fin form. Är det för tunt?
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: jea78
·
R
Foder & Strö .. hur långt brukar sto med föl klara sig på betet utan extra mineraler, vitaminer? Vad brukar ni tilläggsfodra dem med?
Svar
2
· Visningar
646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar