Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad kostar en säck Krafft respektive Hippo Müsli? Funderar på att fodra med någon slags musli i höst, om grovfodrets analys tillåter...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Egonson
·
Hästvård Vad är det för skillnader när hästen har skadat kotan eller om det är senan? Hur kan man skilja det åt? Svullnar det på olika vis eller...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Då veterinärer och hovslagare vi varit hos mest ser ut som :confused: och kliár sig i håret passar jag på att även fråga expertisen...
Svar
10
· Visningar
1 644
Senast: Rude
·
Hästvård Min häst har en jätte stor kastanj på ena frambenet och på andra systen knappt, kan man klippa bort en bitt eller något, känner hästen...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Tinen
·
W
Foder & Strö Hejsan!! Jag undrar ungefär hur mycket en säck kraft sport kostar? Kan man bara ge kraft sport eller måste kombinera det med tex kraft...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: Egonson
·
Hästvård Läste i en tidning idag om det sk framdelssyndromet då hästen får återkommande hältor fram, reagerar kraftigt vid sadling, dragning av...
2
Svar
23
· Visningar
3 039
Senast: Totola
·
Svar
2
· Visningar
3 720
Senast: AnnaKarinA
·
K
Hästvård jag lyfte på svansen en dag å då såg jag att min häst hade både små och stora hårda knölar på svansroten och lite vid "hålen". är det...
Svar
7
· Visningar
3 399
Senast: Lena_B
·
Hästvård Börjar känna mig smått uppgiven... Historia: Köper 7-årig vallack för tre år sedan. Litet halvblod. Enl. uppgift mest skogsriden...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: AnnaKarinA
·
C
Hästvård Herre gud!!!! Känner mig SÅ skyldig!!! :eek: Fick ett telefonsamtal idag från min veterinär som hade fått resultatet på blodprovet...
Svar
7
· Visningar
1 288
Hästvård Hej!! Är det helt uteslutet att släppa en eksemhäst på sommarbete?? Kanske ett vinterbete passar bättre?? Finns det?? Hur skulle det...
Svar
4
· Visningar
1 365
Senast: Balderum
·
E
Hästvård Hur stor/liten är er/era hästars hage/hagar? Vad tycker ni är det absolut minsta för ponny och stor häst?
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: Blue_moon
·
J
Hästvård Nu har min häst gått på bete i ca 3 veckor och det har kommit totalt 6 hästar till betet. Och nu kan jag inte fånga henne längre. Hon...
Svar
5
· Visningar
1 274
Senast: sante
·
V
Hästvård Någon som vet lite om blodmasken ? vart befinner den sig? hur får hästen den ? vad händer med hästen när den fått det? fakta?? :D...
Svar
16
· Visningar
2 082
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Vad ger kylera för efekt? När ska man använda det och när ska man inte använda det?
Svar
3
· Visningar
903
Senast: _Runaway_
·
R
Hästvård Min ena häst måste pga av skada gå ensam i sin hage i år. Tyvärr finns det då bara en hage tillgänglig för honom och i den finns det...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Jezzie
·
Foder & Strö Mitt 15-åriga sto har nu blivit behandlad mot kotledsinflammation i ett framben med kortison och tuppkam utan att svara på behandlingen...
Svar
10
· Visningar
2 664
Senast: majja22
·
Foder & Strö Min häst går ute i en gräshage från ca 8 på morgonen till ca 15-16 på em. Ikväll när jag kom till stallet hade stallägaren inte lagt...
Svar
15
· Visningar
962
Senast: martha
·
Foder & Strö ja, vilka färdig foder är mest prisvärda? Gärna müsli för tom jag tycker det ser gott ut! :banana:
2 3
Svar
51
· Visningar
4 398
Senast: Welsh
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av behandling med akupunktur? Mot vilka problem använde ni det? Vilka var resultaten? Behandlades hästen...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: Ewe89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?