Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård I måndags fick min häst troligen en spark strax brevid höftknölen och det blev ett djupt sår där, ca 7 cm långt och på djupet nästan in...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: majja22
·
Hästvård Frågan rakt på sak Vad finns det för anledningar att en häst får hovledsinflamation? Att kotledsinflammation är väldigt vanligt och...
Svar
10
· Visningar
2 163
Senast: Bison
·
K
Hästvård vad tycker ni man ska ha i en sjuklåda? och tycker ni man ska ha en egen sjuklåda till sin egna häst? eller kankse både och, en själv...
Svar
5
· Visningar
4 635
Senast: Smulan75
·
O
Hästvård Någon här som vet vad tiopack Ivomec resp Banmith kostar?
2
Svar
26
· Visningar
6 102
Foder & Strö En liten fundering, som jag efter att ha frågat runt (utanför nätet) fått flera olika svar på, så ja tänkte höra här.... Vad är att...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: lakrits
·
Hästvård Jag är inte så jätteintresserad av att stoppa i min häst pulver och piller i onödan, det brukar ju dessutom kosta en del pengar vilket...
Svar
13
· Visningar
1 506
K
Hästvård har skrivit upp en del saker som andra här på buke har i sin sjuklåda, så nu undrar jag vad det är jag kan ta bort och vad är det mera...
Svar
7
· Visningar
2 341
A
Hästvård Såg en häst häromdan som verkade ha svårt för att röra på sej, speciellt bakbenen, gick väldigt stelt och verkade ha ont, svansen va...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: aana
·
M
Foder & Strö Vad anser ni är lagom för en shettis som körs ca 40 min 3-4 dagar i veckan? Nu på sommaren behöver hon förstådds ingen extra mat förutom...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: *mathilda*
·
T
Hästvård Hjälp, snälla... :bow: Har nu bokat tid för kastrering av min nya 5-åriga hingst. Det blir liggande, sövd på klinik pga årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 673
Senast: Texaz
·
Hästvård Min häst har fått sårskorpor antagligen på grund av vädret. Det är från början inte sår men när de lossnar blir det sår. De blir mer och...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Mynta2
·
K
Hästvård vad är erat bästa tips på hur man ska få ner magen på hästen? särkillt nu under betstiden, då magen blir väligt tjock? :p
Svar
4
· Visningar
668
Senast: EmblaAsk
·
S
Hästvård Min valck på 21 år skadade sig förra vintern,en vrickning på hö bak.Han har aldrig blivit helt återställd efter det men fungerar att...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: FUNNY
·
Hästvård Hej! Det talas mycket om att exem enbart har med insekter och bete att göra. Stämmer verkligen detta? Vi bor vid havet på Österlen här...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: corvette
·
A
Hästvård Min Pålla beter sig LITE onormalt. Vad tror ni det kan vara? I söndags körde vi en sväng, lite längre än vanligt, mest på grusväg och...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Alanis
·
C
Foder & Strö Har precis köpt en ny häst som inte gjort någonting alls utan gått i hagen och skrotat efter det att hon fått föl. Har någon förslag på...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: Ciazon
·
C
Hästvård Hoppas nån här kan ge mig goda råd... Har köpt en häst, för ca 1 månad sen, hon gick inte igenom vet.bes. helt, hon markerade på...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: Contessa
·
I
Hästvård Jag var och hälsade på min unghäst på betet i helgen. En 2-åring hingst som gick tillsammans med ett knippe valacker. Det var meningen...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: gylle
·
P
Hästvård det är så att jag ska sälja min häst och jag hade flera köpare som var intresserade. jag valde en av dom och så skulle vi besiktiga...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Stopek
·
E
Hästvård Nu börjar flugorna o myggen komma o jag behöver guide hjälp genom flugmedels djungeln! Vilket flugmedel är bäst, :confused...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama