Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Vet inte om den skall ligga här eller på foder men jag bara undrar om ni släppt era hästar på bete ännu och om inte varför? Jag tycker...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 160
Senast: Egonson
·
Hästvård Hur får man bort kåda från en häst som är helt full i det?? :smirk:
2 3
Svar
47
· Visningar
11 059
Hästvård Har fått höra från en bonde att på bete som ligger ut med havet där havsvatten sköljs upp på ängarna ska det finnas någon typ av parasit...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: fred
·
W
Hästvård Kan en skimmel glänsa i pälsen?
Svar
7
· Visningar
851
Senast: bobo
·
E
Hästvård Köpte precis innan sommaren en ny häst och när vi stallade in dom efter betet i slutet på september så har jag tyckt att han äter sitt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 903
H
Hästvård Var ska en häst, korsning eng fullblod-fjord registreras?
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Jezzie
·
Z
Foder & Strö Nån som kan säga mig vilka fler pelletssorter det finns än kraffts sortiment? Gärna hemsida :d
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Jet
·
Foder & Strö Vad finns det för havrefritt färdigfoder om man inte vill fodra med Krafft groov? De flesta foderblandningarna innehåller ju havre o vi...
2
Svar
21
· Visningar
2 833
Senast: Jet
·
S
Foder & Strö Hej, är det någon som kan komma på vad jag skall göra åt vår ponny som har fläckar av vinterpäls kvar trots att det är slutet på juni...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: ancan
·
M
Hästvård Vet inte om detta är inne på rätt forum.. annar får moderaton lägga in den där den ska vara=) Jo tänkte höra med er som har äldre...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Senast: Morotsbiten
·
E
Hästvård Hästen min har trots mina pillriga fingrar och smörj med salva fått lite hård hud i ena karleden, på det vita benet. Jag mjukar upp...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: emelit
·
M
Hästvård För att göra en lång historia kort.. Avlivade min förra häst i juni förra året pga. spatt som gjorde honom oridbar.. Jag hade haft...
Svar
13
· Visningar
1 268
Senast: Muupannkakan
·
Hästvård Skriver för stallkompisens räkning då hästen hennes dragit på sig en otäck svullnad. På höger sida av bogen har det upptäckts en...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Görel
·
Hästvård Vad menar egentligen en veterinär när h*n talar om "klinisk erfarenhet"? När det gäller forskning så har man ju kontrollgrupper och...
Svar
1
· Visningar
3 795
Hästvård tänkte ha grenar i boxen som sysselsättning till min stackars ponny som åkt på boxvila. Men vilka träd brukar hästarna föredra och vilka...
2
Svar
26
· Visningar
17 610
Senast: Yossarian
·
Hästvård Hur vanligt är det att ston får fång i slutet på dräktigheten? Är belastningsfång och vanlig fång samma sak? Hur behandlar man ett sto...
Svar
13
· Visningar
4 695
Senast: martha
·
Hästvård Kom igen nu och ge mig era bästa tips. Rent generellt, hur skyddar man sår bäst mot flugor och annat otyg?
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Hallonsoda
·
B
Hästvård Har fått hem en ettårig shettishingst som skulle vara sällskap åt min hingst, men denna lilla häst var så otroligt undernärd och har en...
2
Svar
37
· Visningar
4 304
Senast: Bonanza
·
O
Hästvård Igår när jag var och såg till min pålle på betet, fick jag se att min han hade fått ett sår strax intill ganaschen! Sprayade på lila...
Svar
14
· Visningar
2 002
Senast: Becca85
·
Foder & Strö Så alla ge fan i att dansa regndansen de närmsta dagarna, i år vill jag ha in det utan regn (och utan att behöva köra och vända det hela...
2
Svar
32
· Visningar
3 189
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve