Kåda borttagning?

Sv: Kåda borttagning?

Korven skrev:
JAG har inga nya frågor. Dom jag har är redan besvarade.
Då är du fullärd då! :bow:

Tog dig på orden o sökte i gamla trådar på KÅDA... den senaste tråden i ämnet hade sista inlägget 2004-09-01... Känns ju inte som jag direkt slängt ut en tråd när det redan fanns 100 i just det ämnet :angel:

Humelibumlan skrev:
Oliv olja oxå tro? :angel:

Det funkar säket det med, jag tror iofs jag hade rapsolja när det såg ut som att någon hade använt en 15 cm bred pensel och målat min ene över hela kroppen, manen var helt full och det hängde döda flugor i den som hade fastnat...

Olinda skrev:
Det funkar säket det med, jag tror iofs jag hade rapsolja när det såg ut som att någon hade använt en 15 cm bred pensel och målat min ene över hela kroppen, manen var helt full och det hängde döda flugor i den som hade fastnat...
Jösses! :eek: Och vi som ska starta igen snart... och jag har inte ens varmvatten i stallet att tvätta dem med... :eek: :crazy:

Då får du väl låna hela bekanskapskretsens termosar och ta med dig lite eller göra upp eld utanför stallet...:angel:

Olinda skrev:
Då får du väl låna hela bekanskapskretsens termosar och ta med dig lite eller göra upp eld utanför stallet...:angel:
Strålande idé :D :rofl:
Fast är det egentligen inte ganska snyggt med en Kåda-prickig gammelrosa häst? Dessutom luktar det ju ganska gott :idea: :angel:

Humelibumlan skrev:
Strålande idé :D :rofl:
Fast är det egentligen inte ganska snyggt med en Kåda-prickig gammelrosa häst? Dessutom luktar det ju ganska gott :idea: :angel:

Tycker du borde raka av alls päls och man för det gör alla simmare för att det ska gå fortare, de har minnsann ingen E-type frisyr som motstånd.

Olinda skrev:
Tycker du borde raka av alls päls och man för det gör alla simmare för att det ska gå fortare, de har minnsann ingen E-type frisyr som motstånd.
Då får jag en ...... JÄTTE RÅTTA!!
fast det kan ju oxå vara bra, skrämmer konkurrenterna vid blotta anblicken...
Tror du man kan få tag på en sån där haj dräkt oxå? :idea:

Humelibumlan skrev:
Då får jag en ...... JÄTTE RÅTTA!!
fast det kan ju oxå vara bra, skrämmer konkurrenterna vid blotta anblicken...
Tror du man kan få tag på en sån där haj dräkt oxå? :idea:

De kommer hålla sig långt bakom för de kommer tro att h*n har ringorm.

:eek: har h*n kåda invärtes?? :angel:
Inte fasen kan du åka dit för doping pga att du tvättat hästen med margarin :confused: UTVÄRTES ;)

mysko skrev:
:eek: har h*n kåda invärtes?? :angel:
Inte fasen kan du åka dit för doping pga att du tvättat hästen med margarin :confused: UTVÄRTES ;)
Joho... min Moriis är inte som andra och säkerligen skulle margarinet blistra henne eller nå liknade :angel: ;)
Dessutom förbjöd kusken mig att smeta in henne i margarin, har gillade inte lukten av härsket smör, utan föredrar lukten hon normalt har... Insmord i vitlök, örter o olja- Liktar färdigmarinerat för grillen :angel:

Det var en kräsen kusk *S*
Givetvis får man tvätta där margarinet suttit

Man ska inte gnugga bort kådan utan man bara borstar dgen efter..
Jag brukar lägga på innan ett ridpass så det riktigt svettas in och sedan är det bara att borsta bort det

mysko skrev:
Det var en kräsen kusk *S*
Givetvis får man tvätta där margarinet suttit

Man ska inte gnugga bort kådan utan man bara borstar dgen efter..
Jag brukar lägga på innan ett ridpass så det riktigt svettas in och sedan är det bara att borsta bort det
J avisst är han gnällig! :angel:

Jag kan informera att IDOMIN salva funkar oxå fint... lite dyrt i längden kanske, men latmasken orkade inte åka förbi o köpa olja ;) :angel:

ÖÖhm!! Nu blir jag förvånad?? :crazy: Hehe. Är Margarin Doping?? Hur kan det vara det?? är lite trög jag :smirk: Isånafall har jag lärt mig nåt nytt!! Hehe :bump: //Julia :bump:

Mimmsan_93 skrev:
ÖÖhm!! Nu blir jag förvånad?? :crazy: Hehe. Är Margarin Doping?? Hur kan det vara det?? är lite trög jag :smirk: Isånafall har jag lärt mig nåt nytt!! Hehe :bump: //Julia :bump:
Nej, det tror jag inte det är... iallafall inte utvärtes bruk.
Men jag är så himla kinkig, så jag vågar inte använda något som ens skulle kunna tänkas ge utslag... ;)

Humelibumlan skrev:
Nej, det tror jag inte det är... iallafall inte utvärtes bruk.
Men jag är så himla kinkig, så jag vågar inte använda något som ens skulle kunna tänkas ge utslag... ;)
Jahapp!! Naje. inte ja heller..!! Tack för svaret :bump: //Juullan :bump:

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·
Hästvård Är det någon som vet vad detta är? Ser ut som nåt svart, smuligt klet på baksidan av ponnyns örontippar. Hon har haft så sen vi köpte...
Svar
2
· Visningar
1 156
Senast: Thera
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 077
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama