Stel häst

Sv: Stel häst

Morotsbiten skrev:
Jo fler tips behövs.. har fått ett tips om clucosamin som jag nu ska prova för att se om hon blir bättre=)

Back on track innetäcket någon som har provat de på stel häst?? resultat??? bra /dåliga??

Bra linnement??? någon som kan tipsa om bra linement arnika har ja nu gel
BoT täcket är väldigt bra, men jag skulle nog hålla mig ifrån liniment rent allmänt om du inte hittar något "specifikt"... Om man sk använda liniment lokalt för ökad värme, så tycker jag nog kamfersalvan är den bästa.

Glucosamin är oxå bra att ge, ffr äldre hästar.. Men det viktigaste är nog att du tegelbundet tränar o håller igång hästen...

Oki ja då har vi redit ut de.... Men jag kan bara säga att du missuppfattat mig lite... Hon är väldigt fin för sin ålder och fräsch se denna bild när hon är 24 år..
Hon har inga svampiga ben elle rär svankryggig.
Hon har väldigt bra läkkött för att vara gammal.. de brukar ju kunna bli lite sämre med åren.
Men hon vart sparkad för 1½ år sedan så en benflisa gick av och de tog ...håll i hatten.. bara 3 månader sen var hon bra... :eek: :) De kallar jag bra läkkött på en gammal häst=)
Men som sagt.. hon har blivit stelare å stelare och nu rådfrågar jag om lite råd här vad man kan göra förutom massage till gammal häst...

Hade en sköthäst en travare på 28 år.. när han kom var han i fullkondis kördes varje dag(uppfödaren fick köpa tillbaka hästen).. Han dog 6 månader senare då ägaren ställde av han.. då kom alla krämpor :crazy:
Så no är de viktigt att hålla igång de små liven=)

oki ja jag ska nog ta å köpa ett BOT täcke till hösten... japp hon får typ aldrig stå de vilodagar då skrittas hon en 30 minuter typ... men i morgon får hon en heeel vilodag.. midsommarafton ska firas även för henne.. ledig dag=)

Morotsbiten skrev:
oki ja jag ska nog ta å köpa ett BOT täcke till hösten... japp hon får typ aldrig stå de vilodagar då skrittas hon en 30 minuter typ... men i morgon får hon en heeel vilodag.. midsommarafton ska firas även för henne.. ledig dag=)
Jag menade såklart inte att hästen aldrig ska få en heldag vila i hagen ;)
Utan mer att det var sämre att rida 3 dagar o sen låta hästen vila i hagen 2 dagar... Då är det bättre att skritta den lite lätt i skogen en av "vilodagarna" :D

Senast ändrad:

men min madam mår inge bra att vila en heldag i hagen ens..
Man behöver ju inte alltid rida.. jag brukar se till att även jag får rära på mig så då går jag ut med henne 1 timme i raskt tempo... Matte supertrött och supersvettig totta superpigg och allert..hmm vem har bäst kondis :rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 351
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
6 193
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar