Sv: Tandläkare vs veterinär
blandade ihop det där.. menade att morfar sputar grisarna själv. ex vaccin, antibiotika, smärtstillande etc.
i artiklarna är det ofta amerikanarna som jobbar fram metoder som sen kommer till europa ex. Jag har fått den uppfattningen efter att ha läst ridsport i några år. Mycket som gäller travet är oxå usa-baserat. Tänder har haft egna skolor i USA i över 20 år, vad har sverige haft?
""
Jag ställer mig tvivlande till att veterinärer utesluter samarbete endast pga landet utbildningen är genomförd i. Har du verkligen hört båda sidors versioner?""
Nej, jag känner inte alla, men de veterinärer och den tandteknikern jag "känner" har uttalat sig så, även ett flertal artiklar i ridsport har antytt att så är fallet tyvärr.
Vill säga att jag sätter TL framför alla andra, givetvis, men att man då bara bör uppsöka honom om det finns komplikationer, och inte vanlig tandskötsel. Hur lång är hans kö???
jag förstår inte varför en fyra veckors utbildning på heltid, PLUS praktik kan kännas så fel för vissa? Vad är det som säger att bara för att en behandlat fel.. (och vet vi om den personen genomgick hela utbildningen? ) många veterinärer behandlar fel, inte döms andra veterinärer efter det?
Jag tar gärna fatt i en veterinär som gått på minst en veckas utbildning om bara tänder PLUS praktik, men var hittar jag det? Och HUR hittar jag det? och hur får jag en rimlig kostnad inom Umeå området?
Min förhoppning är att fler utbildar sig till tandtekniker eller går på kurser hos TL, och att de sen jobbar här uppe!...några iallafall.
Skulle vara intressant att veta vad TL säger om korta kurser för veterinärer, anser han de redo att gå ut o fila tänder? Skulle ni anlita en sådan hovslagare?
Är tänder viktigare än fötter? ( Mitt svar är ja, fötter växer ut igen)
Nog från Mig, J*