Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Äsch, nvm...
Hehe, equimax har sagt på sina "föredrag" att de ska hålla hela betessäsongen, en i betessläpp och en på hösten. Och att de skulle ta ALLA stadier. Undrar hur trovärdiga de är då?? De är ju ändå läkemedelsföretag??? Jaja, jag vet då inte.
Vi använde Equiemax förra året som första maskning innan betet. Detta för att: min häst hade bandmask och att ingen av våra 3 hästar hade lågt EPG. Så för att ta både blodmasken samt bandmasken använde vi Equiemax. 8 veckor senare tog vi Cydectin, detta för att en häst hade extremt högt EPG. Equiemaxen tar ju fler stadier av bandmasken än vad Banminth gör...kanske detta dom menade ?!
Vi skulle lika gärna kunnat ta: först en spruta Droncit för bandmasken och direkt efter en spruta Ivomec för blodmasken...det blir ju samma sak som Equiemax...kanske bara dyrare då Droncit kostar 147:-/st
Equimax räcker att använda före och efter betet mot BANDMASKEN. Men det är blodmasken man bekämpar i första hand och då är det var 8e vecka som gäller. Dock onödigt att använda E varje gång, utan det räcker att ta ett rent ivermectinmedel mellan.
Billigaste ivermectinpreparatet är Noromectin 607 kr per 10 st. I övrigt instämmer jag med Magdalena. När jag själv använder pyrantel så köper jag granulatet, enklare o billigare.
PL
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.