Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ngn som varit med om detta o vet vad det kan bero på? Igår när jag skulle borsta henne ovanför bak knäna så föll pälsen bord in på huden...
Svar
13
· Visningar
2 934
Senast: Ida_79
·
Hästvård Jag la på skor bak på min pålle för första gången i fredags. På lördagen var han mycket ömfotad bak och gick som en snigel med huvudet...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Rude
·
G
Hästvård Hoppas att någon "expert" kan svara på detta! Har ett föl som är tåvid på höger fram, från kotled och neråt. Hur verkar vi för att rätta...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: positivapuh
·
Hästvård Igår var det en equiterapeut ute och gick igenom Novan och jag kan säga att hon inte var alltför rolig i ryggen. Hon sa att hästen inte...
Svar
16
· Visningar
2 789
Senast: Messy
·
K
Hästvård ..vart kan man få reda på allt om skimmelsjukan??? någon sida där det står?
Svar
2
· Visningar
1 618
Senast: Luff
·
S
Hästvård Har varit hos vet idag och fått Penovet och Steptocillinsalva för ett sår som var infekterat och benet svullet. Han ska sprutas med...
Svar
1
· Visningar
915
Hästvård Hej! Min Islandshäst har fått jätte många sår på skapet! Jag smörjer med skillingaryd salvan där på morgonen och efter att jag har...
Svar
8
· Visningar
2 723
Hästvård Min valack har fortfarande inte släppt all vinterpäls! :eek: Det sitter fullt av tussar kvar på mage och rygg och nästan all vinterpäls...
Svar
10
· Visningar
1 791
Senast: Luff
·
M
Hästvård Min hovis var o verkade o skodde av min häst i fredags, jag ska nämligen prova om han kan gå utan skor under sommaren o ev sen oxå (han...
Svar
15
· Visningar
1 914
Senast: paragon
·
L
Hästvård Hästen är sjuk. :( Han blev tyvärr ordentligt nedkyld igår i det där jäkla regnet och jag kunde inte sätta på regntäcket förren på...
Svar
16
· Visningar
3 095
Senast: Lord Owen
·
Foder & Strö Pållen min börar bli sådär lite sommartrött nu när han går ute och äter massa gräs, som kanske många andra hästar. Undrar vad för foder...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: hallå
·
Foder & Strö Stallägaren som jag står hos beklagade sig häromdagen för att fodret kostade mycket. De har sedan i slutet av augusti till mitten av maj...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: annkristina
·
Foder & Strö är ni för färdig fodrena..(enligt mig: kraft, mustang osv) eller tycker ni bättre om en egen foderstat bygd på tex havre, korn...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Shimzy
·
P
Foder & Strö Jag upplever att min valack har svårt att kissa, inget riktigt tryck i strålen. Vad kan man ge för att underlätta? (När man själv får...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: 95johsv
·
T
Hästvård har fått ett litet problem med min gamla tant. Ena hoven växer snabbare än övriga, så jag måste sko om den "i halvtid"... Hoven ser...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Rude
·
M
Foder & Strö Hade en kollega som sa att man i italien gav kamomill till såna hästar. Nån annan som har tips på vad man kan ge till en tävlings-häst?
Svar
15
· Visningar
1 886
Senast: Balkasch
·
Foder & Strö Mitt 1-åriga islandshäststo har gått på rejält bete i över en månad nu. Men hon är så tunn, magen är ganska rund men över rygg och bak...
Svar
17
· Visningar
1 094
Senast: Balderum
·
Hästvård Nu vill jag veta vad ni ryktar era små guldklimpar med. :) Den bästa borsten du har, den som hästen verkar gilla bäst eller den du...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: majja22
·
Hästvård Jag ha ett sto som brunstar såå extremt mkt... Det bara rinner sånt där gojs ur henne så hon är ehlt kladdig mellan bakbenen o ner på...
Svar
16
· Visningar
1 161
Senast: Lydia
·
Hästvård Tänkte höra vad ni tycker om några olika insektsmedel. Vilka är värda att köpa? Vilka funka öht? Vilket är superbra och har du något...
Svar
10
· Visningar
2 208
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama