Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård De nuvarade ägarena till min förra häst (Freyr) ringde mej nyss och var oroliga. Bakgrund: helgen för två veckor sedan var det...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Freyr
·
L
Hästvård ..."distorsion/carpit" eller "fissur os carpit"? Medryttarhästen som ägaren har haft sedan i påskas var hos veterinären idag. Vi...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Lolydodia
·
Hästvård Hur får man manen att växa snabbare? Har ni några bra tips? Hästen har ju lång och tjock man men jag hade gärna haft den längre... (är...
Svar
16
· Visningar
1 837
M
Hästvård Mitt sto är av den tunnhudade sorten och ordentligt besvärad av knott och annat oknytt. Hon har ett föl vid sidan, född i början av maj...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: mollymalone
·
R
Foder & Strö Hur mycket havre bör man ge jämfört med Krafft? Han har nu fått ca 2kg krafft/dag betfor och Hö! Han är ett halvblod.
Svar
3
· Visningar
947
Senast: pinky
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av det?Vilket har ni tesat,vad hade hästen för problem och hjälpte det? Msm är det ingen tävlingskarens...
2
Svar
22
· Visningar
4 986
Senast: pandan
·
R
Hästvård Hej alla flugmedelskunniga :) Har kollat här på bukefalos men inte hittat någon gammal länk om just hållbarheten på Switch pour...
Svar
6
· Visningar
1 296
K
Hästvård Får hästen alltid en svullnad när den blir ormbiten? Hästen var stel i ett ben, hade feber, ville inte äta alls men var ganska törstig...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: neywaz
·
S
Hästvård Hej, Min häst har alltid varit lite, lite sned i korset men inte verkat ha några större problem av det (har låtit en kiropraktor titta...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Messy
·
M
Hästvård Vår lilla häst är alldeles tjock och svullen i mankammen. I höstas fick hon massage regelbundet och massören sa att svullnaden i...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: sante
·
Hästvård Ngn som har BoT:s Pillow wraps? Är de lättare att linda och hur sitter de? :)
Svar
12
· Visningar
1 098
J
Hästvård Hur allvarliga är dom? Kan de botas med enbart vila?
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Mynta2
·
N
Hästvård nyinköpta hästen (har haft ca 2 mån) visade vid longering i trav idag ojämnhet :cry: hon tog rätt mkt kortare steg h.f på volt i...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: neferra
·
S
Foder & Strö Jag undrar om någon kan svara på om man kan ge Biotin för hovtillväxten sommartid, när hästen går på bete? Vi har nyligen skaffat ett...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Egonson
·
S
Hästvård Hej, Idag när jag var ute och red min galna (:p) häst så tappade han en sko. Jag märket ingenting förren jag klev av och tittade...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: mackan
·
K
Hästvård min minishettis har fått eksem, det ser ut så iallafall vid manroten, och det har inte varit någon direkt sol här så jga undrar om det...
Svar
2
· Visningar
551
Senast: knasenknas
·
K
Hästvård Hej alla Jag har ju ett kallblod med hovbensrotation. Det är nu 1 år sen vi fick det konstaterat han har haft bakåtvända skor med sula...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Har fått massinvation i hövallarna av maskrosor, ser ut som rapsfält när man ser dem på håll. Hur blir man av med dem ? Kan man spruta...
Svar
14
· Visningar
4 146
Senast: Idasagare
·
M
Hästvård Min hästs hovar är av god kvalitet, och vi skodde och verkade henne i Januari.. Nu är det så att skorna håller fortfarande :crazy...
Svar
19
· Visningar
3 646
Senast: whalan
·
M
Foder & Strö Funderar på att börja ge MSM o Glucosamin till min gamling men eftersom dessa preparat är ganska dyra så undrar jag om nån här gett det...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Tinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama