Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kort resume: Novan skadade sig i ryggen för drygt ett år sedan. Tyvärr fick hon även en annan skada som gjorde att det tog tre månader...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Shaggy
·
J
Hästvård Vad ger ni era hästar förutom grovfoder och havre, korn m.m. Jag syftar på te.x mineraler, b-vitamin, olja m.m? Ger ni extra salt...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Ninis
·
L
Hästvård Någon med erfarenhet av fånghästar? Mitt halvblod har typiska fångsymtom, av lättare art (dvs ej diagnos fång, utan endast "störning i...
Svar
2
· Visningar
877
J
Hästvård Jag har hört att matolja funkar jättebra mot alla myggor, knott och flugor. Någon som vet om det stämmer? Vet ju att diesel funkar, men...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Ni som ger Proviva eller A-fil till era hästar; hur mkt ger ni och hur ofta? Har en C-ponny som är fånghäst som jag tänkte testa det på...
Svar
14
· Visningar
1 682
Senast: Lazza
·
Hästvård Enkel fråga kanske...När kan man rida igen efter att ha chipmärkt ponny?
Svar
3
· Visningar
787
Senast: pimy
·
M
Hästvård Vet inte om mitt sto har det. Tänkte att ni kanske vet om det kan yttra sej på olika sätt. Har hört bara om ston som blir arga och...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Boj
·
Hästvård Idag var veterinären ute och undersökte min häst so känts märklig under igångsättningen efter hennes skada. Tyvärr trodde veterinären...
Svar
8
· Visningar
10 256
Senast: martha
·
E
Hästvård Nya hästen har fått en hel del bett, troligtvis av mygg, och man ser små svullnader, ungefär så stora myggbett brukar bli på människor...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: mysko
·
S
Hästvård PÅ ena hästen måttlig till riklig, på andra hästen riklig förekomst av stora och lilla blodmaskens ägg. med risk för att tjata ut de...
Svar
7
· Visningar
688
Senast: snerpa
·
Foder & Strö vart ska man vända sig för att lämna vattenprover för att utesluta skadliga ämnen i det för hästen? våra hästar har tillgång till en å...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Jag ska köpa mineraler till min medryttarhäst men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Han går nu på bete och får inget annat än de gräs...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Funderar på en sak.... Mitt islandssto går med sitt föl som är 4 veckor.De går ca 16 timmar per dygn på ett mycket kraftigt bete.Högt...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: godishanna
·
Hästvård finns det?? Tjejen har börjat frusta o frusta hur mycket som helst. I synnerhet när jag rider (mest i trav och MYCKET i galopp) men...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: Clintan
·
F
Hästvård Varför får hästen "unghäst" överben ock kan det skapa problem i framtiden för hästen om den ska användas för hoppning? På hästen i...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: neferra
·
Hästvård Hjälp, jag är oerfaren vad gäller hältor. Min häst (nsv) markerade idag på höger fram i TRAVEN bara. Jag märkte inget innan jag satt upp...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: milly
·
S
Hästvård Har precis fått konstaterat att mitt sto har en hålvägg på sitt vänstra framben. Är uppskuret på utsidan/framsidan av hoven och det ser...
Svar
17
· Visningar
2 275
Senast: svensson883
·
C
Hästvård Vad är extra viktigt att tänka på när man fått konstaterad förekomst av stora blodmasken? Hur blir vi av med den på sikt? Förra året...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Magdalena
·
Hästvård Vilket föredrar ni?Har haft grimma & flyveil innan,men med tanke på att hästarna KAN fastna i grimman,lätt får skav osv så funderar vi...
2
Svar
32
· Visningar
2 955
Senast: mimmi_t
·
Hästvård ja, min häst luftsnappar... det sa iaf fodervärden när jag var och hälsade på sist... Min häst är en shettis valack på sju år. Han...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama