Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Ringde veterinären idag för min pålle har inte varit riktigt bra och veterinären misstänkte spatt. så på måndag åker vi till kalmar...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: mizz_beauty
·
D
Hästvård Har kollat på gamla tådar, men inte hittat. Hur gör man träckprov och visar den blodmaskhalten? Vad kostar det?
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Hej! Jag funderar på att börja ge mitt hbl. färdigfoder. Har än så länge bara kikat lite på krafft och fibergi. Vilket har ni till era...
2
Svar
21
· Visningar
1 593
Senast: Eohippus
·
Hästvård Försäkringen ska täcka frakrur ,frisur och sårskada ..Vad betder frisur.??
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: zilla
·
Hästvård Frågan står ju i rubriken...Låter ni en veterinär gå igenom era hästar då och då för att se om hästarna är okej? I så fall, med vilka...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Kivina
·
M
Hästvård Behöver höra andras åsikter om det här. Jag har häst i ett stall som har två mycket stora hagar (fast ej så många hästar). Ingen...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Madeleine Nilsson
·
M
Hästvård Vi brukar köra förbi en hästhage dagligen och jag uppmärksammade för en vecka sen att hästarna inte har något vatten i hagen. Hagen är...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: staaria_
·
I
Hästvård Är det någon som vet namnen på vilka sorters goda bakterier hästar har i sina tarmar, antagligen är det säkert massor med olika sorter...
Svar
2
· Visningar
1 744
Senast: Inloggningsnamn
·
K
Foder & Strö Min lilla minishettis äter fisk, är det farligt eller är det normalt att dom gör det? min pappa hade lagt lite fisk på trädgården till...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Iccic
·
D
Hästvård vad rekomenderar ni för att stärka hovarna så om inte pricker eller blir dåliga?
2
Svar
23
· Visningar
3 190
Senast: nexxa
·
Hästvård nu när dem går på betet och det regnar så mycket så blir ju hovarna blöta hela tiden... och har märkt på min häst att "nagelbandet"...
Svar
13
· Visningar
3 169
Senast: stuv
·
O
Hästvård Hej Jag skall köpa häst och verkar ha hittat en som kan passa mig utmärkt på alla sätt och vis!!!!! :bow: Problemet är att han har bara...
Svar
7
· Visningar
3 305
S
Hästvård Brukar ni låta era hästar vila efter att ni har vaccinerat dem mot botulism? Vaccinerade pållen söndag kväll och ska rida lektion...
Svar
2
· Visningar
1 366
Senast: Roheryn
·
L
Hästvård Vad är de typiska symptomen på Hästinfluensa? Tack för svar! :bow:
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Tinen
·
T
Hästvård Vi har en valack som är ny hos oss, han går i nuläget med två ston och har betäckt dom ett flertal gånger. Det jag undrar lite över är...
2
Svar
21
· Visningar
2 753
Senast: Zeeke
·
Foder & Strö Mitt sto beräknas föla om ungefär två veckor. Det är första gången för mig, så jag är lite osäker på hur jag ska göra med fodret. Hon...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: Molekyl
·
F
Foder & Strö Jag undrar vad det är för skillnad på BioGlucomin och Glucomin? Vilket märke ska man köpa vilket tycker ni är bäst? Drt får kosta...
Svar
6
· Visningar
3 363
Senast: fragansia
·
Hästvård Min häst ör svullen i lymferna (jag tror de e så dom heter.. :crazy: :p ) och har varit det i några dagar.. Vad skulle det kunna bero...
Svar
4
· Visningar
1 811
Senast: Snobben
·
K
Hästvård hur farligt är det egentligen, vad får dom det av och varför? någon som kna ta sig lite tid å berätta om fång..?
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård :confused: Jag har hört mycket om att aloe vera ska vara bra för hästen. På många vis och jag har tänkt prova den nya "man och svans...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama