dålig hovkvalitet

Sv: dålig hovkvalitet

Jag har för mig att lera är uttorkande, för min stora dam får sprickor så fort det blir varmt och tort eller när hon går i lerig hage. Men det är ju klart dom går ju inte i det hela tiden så det kan ju funka. Just nu så är det perfekt väder för hennes hovar med blött gräs varje dag. Sen fick jag också rådet att smörja kronranden med vegetabilisk olja för själva hoven är det ingen mening att smörja, den är som den är.

MVH Ann

Ewe89 skrev:
jag har precis gjort min häst barfota och han som verkade (lasse österman för de som är intreserade...) gav mig en salva som heter hovstärkare. Jag har använt den en gång och märkte redan stor skillnad! från hovar av papper till stenar :P smörjde på igen idag så om jag fortsätter såhär är väl pållen riktigt stenfotad om ett tag. produkten är så ny att den inte kommit ut på marknaden än, men företaget heter ion silver och du kan besöka deras hemsida: ion-silver.com det finns andra hovprodukter där som fungerar på liknande sätt!
rekomenderar de VARMT!
TIPS: läs användarberättelserna. ni kommer bli riktigt rörda!
kram /Ewe - Ewe.Has.It

Hummm, lite smygreklam eller!?! ;)

Har bara testat lotion med msm med ruskigt bra resultat :love:

Sirap rekommenderade min hovslagare mot sprickorna.
Det kanske inte "läker" dem men det stannar iaf upp och spricker inte mer!

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 079
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 039
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 138
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?