Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård OBS: Detta är en rent hypotetisk fråga. Det gäller alltså ingen häst som jag har/vet om. Jag läste på denna sida...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: pimy
·
Hästvård Min valack har blivit totalt uppäten av knotten på huvudet och över bogen.Och fort gick det på bara två dagar ser han förskräcklig...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Ewe89
·
Hästvård Min unghäst opererades förra tisdagen (24/5) för en lös benbit i v has (artroskopi). Operationen gick jättebra, han fick butta i fem...
Svar
17
· Visningar
3 920
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min gubbe är lös i magen. Hade vet ute i fredags. Han sa bara ge morots pure. Menjag tycker att även kissar ofta. De kanske gör det...
Svar
3
· Visningar
2 708
Senast: Sanette
·
J
Hästvård Jag har ett 3-årigt fullblodssto som precis (ca 1 månad sen) kommit från galoppbanan. Hon har aldrig startat, bara kvalat en gång för en...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: martha
·
F
Hästvård hejsan! har ett underbart varmblodssto på 26 år. tro inte de e nå gammök bara för att hon e gammal utan hon e i relativt fin form...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: Centaur
·
Hästvård Finns det någon som kan ge mej en REDIGT bra mirakelkur mot mugg..?!!! Muggen på min häst går verkligen inte bort.. Vet inte vad...
2
Svar
37
· Visningar
3 736
Senast: Akustik
·
R
Hästvård Hej. Hästen har vilat 5 veckor i sjukhage, pga vrickning och ev kotledsinflamation vänster fram. dom första 3 veckorna gick jag...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Tråden ligger nog fel men... Är det någon som har erfarenhet av åsnor? Jag har en häst som jag behöver ha sällskapt till till...
2
Svar
21
· Visningar
4 314
Senast: jea78
·
Foder & Strö Jag vet, det finns redn mineral/betestrådar. Men jag måste få nåt svar ändå. Ska man köpa en sån mineralbalja och ställa i hagen, så...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Hur lång tid tar det för magen att ställa om sej från ett foder till ett annat (angående bete nu, men också överhuvudtaget)?? Har...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: BuenoBull
·
F
Foder & Strö Ger min travare krafft groov och fri tillgång till hö. Tog kontakt med hans gamla skötare från travet och frågade henne vad han fick när...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: BuenoBull
·
Hästvård Ni som kan örter och så, finns det något som fänkål anses vara bra mot? *nyfiken* Jag har massor med fånkål i vinterhagen, och normalt...
Svar
3
· Visningar
3 093
Senast: Albatross
·
Hästvård Hej ! I dag har vårat lilla sto varit på hopptävling. Hon var jätteduktig och vann! Vi körde hem en mil. När vi lastade ut henne så...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: jahaja77
·
S
Hästvård Har sökt på forumet men inte hittat så mycket om det och jag har några frågor. Vad jag har förstått så är belastningsfång inte...
Svar
3
· Visningar
2 315
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Hade en tråd angående min unghäst 2 år som enligt hovslagare 1 som verkade honom hade fullblodshovar (konstigt eftersom jag anser...
Svar
15
· Visningar
1 964
Senast: Rude
·
A
Hästvård Jag funderar över det här med att förebygga fång och motion. Tidigare trodde man ju att hästen fick för energi och proteinrik kost och...
Svar
6
· Visningar
3 154
Senast: chilipop
·
C
Hästvård Jag har en :bow: 19 årig "ung" NF valack :bow: som har kronisk bronkit och ledproblem, får behandling för båda problemen så han har...
Svar
4
· Visningar
1 372
Senast: chilipop
·
Foder & Strö Ngn som börjat fodra med det nya mustangfodret? Min häst har precis börjat äta det, och han gillar det=) Skulle vilja ha lite...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Egonson
·
L
Hästvård Hur påverkas hästens muskler (då speciellt kring ryggen) om den står ute X antal timmar i regn? (ingen blåst, utan täcke men med fri...
Svar
10
· Visningar
2 743
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17