Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Igår talade jag foder med en stallkamrat. Det ser ju lite annorlunda ut här i Tyskland än vad det gör i Sverige, om man säger så... I...
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: Cinemon
·
F
Hästvård Idag hände det som inte fick hända :crazy: Missy hoppade ur sin hage och sprang runt alla hagarna i snabb galopp när vi väl fick fatt...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Messy
·
Foder & Strö Det finns hur mycket färdigfoder som helst. Det finns hur många sorter som helst som är havrefria. Men var fasen är alla färdigfoder som...
Svar
18
· Visningar
1 159
Senast: sissu
·
7
Hästvård hej jag har en fråga som jag behöver ett svar på! jag undrar vad ni tycker om att betäcka en shettis som är 29år gammal???går det? vad...
2
Svar
27
· Visningar
2 618
Senast: Panter
·
B
Foder & Strö Har funderat på att börja fodra med hösilage?! Är det bättre än hö, ur näringssynpunkt när man har fölston/föl/unghästar?! :confused...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Molekyl
·
Hästvård Hur tar ni normalt hand om era hästar varje dag? Alltså, det är självfallet att de får det mockat hos sig och får mat osv. men det är...
2
Svar
32
· Visningar
2 494
Senast: Huntress
·
C
Foder & Strö På gården där min häst är uppstallad finns en beteshage som stått orörd i ett par år. I hagen har dock skräppor börjat växa och spridit...
Svar
6
· Visningar
3 111
Senast: Carmona
·
Hästvård har en liten undran efter att ha pratat med en hundägare idag. Hans hund har /har haft borrelia. Han sa att nu när värmen kommer så...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Boj
·
Z
Hästvård Min häst hostar inte, har inget näsflöde- aldrig haft. Märkte dock för 4 veckor sedan att han en varm dag hade dåligt med ork. Tänkte...
Svar
0
· Visningar
1 657
Senast: Zeena
·
P
Hästvård Min häst har tydligen blivit sparkad på borshan. Hon är svullen på knät där vart borshan sitter. hon har fått finadyne & hippotrim i en...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: Lädernunnan
·
E
Foder & Strö Hästarna här hemma har fri tillgång på hö. Visserligen ska de snart över gå till gräs, men det kan vara bra att veta när vi sen ska...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: emelit
·
Hästvård Det är just vad min fråga är. Jag har hört det men nu vill jag få det bekräftat. Gärna om ni har en internet sida att visa. Är...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: lizan
·
E
Hästvård Hästen jag troligtvis ska köpa har ett överben på skenbenet, vä fram. Vet. sa att det inte låg an mot nåt gaffelben så det vart ingen...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: cactuspower
·
Hästvård Satt och funderade över detta då vi ska avmaska på måndag..hade Equimax förra året (tror det hette så?) Vad finns det mer för några...
Svar
13
· Visningar
3 930
Senast: SuzMania
·
S
Foder & Strö Hej! Har ett problem med min kuse. Som alla andra bortskämda och överhuldade hästar så ska han ju ha i sig mineraler, salt...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: majola
·
Hästvård Vad kan det vara för fel då en häst från den ena vintern till den andra blir extremt lång- och täthårig ? Behåringen sitter långt in på...
Svar
12
· Visningar
3 299
Senast: Dito
·
Foder & Strö En tjej i stallet har precis köpt ett fullblodssto, som anlände till stallet i går. Hon är ganska bukig Men man kan fn. se lite revben...
2
Svar
20
· Visningar
1 523
Senast: cactuspower
·
C
Hästvård att en valack som är 5 år, blev kastrerad som åring, leker hingst, och betäcker stona som brunstar?! Det jag tycker vore mer...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Cronis
·
H
Foder & Strö Som sagt, någon som vet vad Krafft Energi innehåller? Kan man hitta innehållsförteckningar på nått annat ställa än på säcken...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: sissu
·
S
Hästvård Mitt 7-åriga halvblodssto har fått mkt puls i alla fyra hovarna. Hon är även ordentligt lös i magen av det kraftiga gräset. Uppvisar...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: solaris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama