Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Finns det någon här som kan ge mig adressen till någon bra länk om borelia? Har en häst med det, och vill läsa allt om det.
Svar
1
· Visningar
948
Senast: thessie
·
Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni era eksemtäcken? Vad tvättar ni de med? Min hästs täcke tvättade jag redan efter att ha smörjt honom i 3...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Waccardi
·
M
Foder & Strö Hej! Tänkte bara fråga om det är nån som vet om det är farligt för hästarna, om dom äter det alltså. Tror inte att dom äter det men är...
Svar
10
· Visningar
4 120
Senast: Shaggy
·
B
Hästvård När en häst har stålröta då luktar de ju illa ur hoven ,strålen är som en gegga och hästen är halt mm.. Men kan de börja lukta illa ur...
Svar
5
· Visningar
2 971
Senast: emindy
·
Hästvård Jag "känner" en man som har ett antal hästar. Han hyr också ut stallplatser. Själv bor han 21 mil från stallet och är där kanske 1...
2
Svar
30
· Visningar
2 346
Senast: bengall
·
Z
Hästvård Jag skulle avmaska mitt sto som precis har fölat med ivomec igår, men när jag läste på förpackningen stod det att det inte...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Magdalena
·
Hästvård Ja, inte vet jag... Mer än att jag vet att pållan är svullen i höger fram. Bara på insidan av benet, jämns med hela, en rätt hård...
Svar
9
· Visningar
1 739
Senast: CosmicQueen
·
B
Foder & Strö Tänkte höra om någon provat Eggermans (heter det så) müsliblandingar? Skulle vilja veta allt om detta foder samt ha råd i allmänhet...
Svar
5
· Visningar
2 402
Senast: bapro
·
Hästvård Igår fick jag resultatet på Novans träckprov och det var en positiv upplevelse. Hon hade 30 epg blodmask för övrigt var hon nollad. Av...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Har kollat lite på gamla trådar och tittat lite på innehåll för Hippofoder och Basics fodertran. Dessa har olika värden angivna, Hippos...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: ang
·
B
Hästvård Har många funderingar kring det här med att vaccinera. Eftersom jag kommer från "travvärlden" så är jag inte så bekant med vaccin :o...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Hussen
·
Z
Foder & Strö Hästen har luftrörsinfektion och slem i luftrören. Hostar väldigt lite men har just nu nedsatt andningskapacitet. Vad kan jag ge för...
Svar
7
· Visningar
1 758
Senast: jea78
·
Foder & Strö Finns det något tillskott/örter eller dyl att ge till sto under brunsten som ät tillåtet även vid tävlingssammanhang? :confused...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Montéryttare
·
M
Hästvård Jag har en häst som verkar ha väldigt mycket slem någonstans, bihålorna? Ibland, ca 1ggr/dag "hostar" hon med näsan och det flyger ut...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: CosmicQueen
·
H
Foder & Strö Jag besökte nyligen ett stall hos en större travtränare och tittade en del på hästarnas foderstater och blev i det närmaste chockad och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 434
Hästvård Ringde ATG kliniken igår och berættade om min hæsts symtom & han misstænkte tornutskotten men det brukade inte vara det utan det kunde...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 697
Hästvård Jag fick idag höra att MSM skulle tas bort från karenslistan fr o m 1:a Juli i år.....har skickat en fråga till Peter Forsberg på STC...
2
Svar
22
· Visningar
2 020
Senast: Fager
·
Hästvård Har haft den nya hästen i ca en månad. För drygt en vecka sedan fick han ett lite sårpå utsidan av höger framben lite ovanför kotan...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: solaris
·
Hästvård En fråga till er. En häst som aldrig varit klippt, men svättas enormt både i ridning och i hagen. Bara vanlig lugn hagvistelse, nu när...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: shady
·
B
Hästvård I mitt stall gjorde vi i våras träckprov med resultat mellan 0 och 2000 ägg/g. Sedan bestämde vi avmaskningsmedel och datum som...
2
Svar
21
· Visningar
2 172
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30