Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fungerar muggbehandling även på rasp? Alltså, är det samma bakterie fast den sätter sig längre upp? Min nordis har ju ganska mycket...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Cheran
·
Hästvård En ponny som äter dåligt och har lite kladdig ihopkletad avföring. Han äter bara upp kvälls hösilaget. Morgonen äter han sakta och...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: tuttan
·
J
Foder & Strö Ena sidan av beteshagen där jag snart ska släppa mina hästar gränsar till grannens tomt där han har någon sorts barrbuskar (tror jag)...
Svar
11
· Visningar
9 654
Senast: martha
·
S
Hästvård Jag har en islandshäst på 19år som har fått fång. Han är något överviktig och har blivit väldigt lite motionerad på sissta tiden då jag...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Fia-Lina
·
Hästvård Just nu är jag väldigt aktiv i trådskapar-kretsar här på hästvård, då det av en ren slump hittades spatt i min hästs ena bakhas igår...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: superstar
·
Hästvård Jag fick ett tips att man ska behandla mugg med honung, någon som har provat? det är väl bakteriedödande så kanske det funkar? Jag har...
Svar
18
· Visningar
4 625
Senast: sassymaddan
·
B
Hästvård Mina 2 hästar är just nu "bara" stelkrampsvaccinerade, men jag vill lägga till hästinfluensa. De vaccinerades i slutet av februari...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: burton
·
S
Hästvård hej har haft mitt sto i en månad och hon låter som hon rapar eller nått sånt? hon kan göra det när jag leder henne, står och pysslar...
Svar
18
· Visningar
4 691
Senast: CosmicQueen
·
S
Hästvård Vad är typiska tecken för en senskada? Är senan/senorna konstant svullna då eller kan det komma och gå? Om en häst är gallig/svullen...
Svar
6
· Visningar
1 283
·
F
Hästvård Hej! Jag har en sjuårig shetlandshingst som ska kastreras. Ingreppet kommer att ske hemma på gården av distriktsveterinär. Jag har bara...
Svar
2
· Visningar
981
·
L
Hästvård Har precis fått reda på att min häst har blivit "hosthäst" alltså känslig mot dammig miljö. Bara på ett väldigt tidigt stadium än så...
2
Svar
21
· Visningar
2 211
Senast: Zeeke
·
S
Hästvård Ledsen :cry: , har varit och hälsat på min lilla shettis kille idag som är utlånad som sällskap till en kompis ponny. Dom ringde igår...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
G
Hästvård När jag var hos hästarna ikväll möttes jag av myggor, knott och annat otyg, och jag började fundera på lite huskurer för att bekämpa...
2
Svar
24
· Visningar
12 966
Z
Hästvård Någon som använder glucosamin, biosynov, MSM eller något annat, berätta om varför ni använder just det och varför!
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Pigalle
·
Hästvård Ibland knäpper det i benen på min häst... Det avr mer förr då han var yngre (4 år, när jag köpte honom) och har inte märkt det så mycket...
2
Svar
22
· Visningar
8 342
Senast: md5krist
·
T
Hästvård Har en kompis som upptäkt knölar inuti sitt tinkerstos ögon. Det ser ut som små jordhögar och ligger innanför linser, mitt i ögat. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 045
Hästvård Hade min hovis ute idag till min unghäst som är två år gammal. Han pratade om att han jar superfina hovar och kunde inte ta mycket alls...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: Mumin_79
·
B
Hästvård vad betyder det? är det någon form av en sjukdom? vad är det för något? osv. är det bara arabiska fullblod som kan få det? har läst om...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: BebbeBaby
·
Hästvård Kompisens stall har drabbats av något slags nordamerikanskt virus, som tydligen är mycket smittsamt. Enligt kompisen finns smittan i...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: Lenita
·
B
Hästvård En kompis köpte en ponny i vintras där det snabbt visade sig att den hade löss med sig. I övrigt i bra skick, inget att anmärka på...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?