Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Efter att man har grundvaccinerat mot stelkramp, hur ofta vaccinerar man sen då? Läste i en artikel i Ridsport idag, något om var 5:e...
Svar
10
· Visningar
1 203
Senast: Lena_B
·
M
Foder & Strö okej, rata ner mejj nu! ;P jag har haft min häst i två år nu till sommaren, och hon har inet fått foder nån gång. min farfar har...
2
Svar
33
· Visningar
2 236
Senast: Ninis
·
E
Hästvård Jag har gått och funderat, och hade bestämt mig för att vaccinera 20-åringen mot hästinfluensa (hon har aldrig varit vaccinerad mot det...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: jenred
·
M
Hästvård kan man räkna med att en 4 åring växer mer på höjden innan den är helt färdigvuxen?? hur mycket isåfall & hur många år växer dom??
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Stallflicka
·
Foder & Strö Ungefär vad är kg priset för havre, och för hö? Vet att det skiftar, beroendes på kvalité. Men ni kan väl säga ca pris på hyfsat...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Mysaan
·
Hästvård Det känns som om det får räcka nu. jag köpte halvblodet i augusti -04 och red och tränade ordentligt i 3 månader. I början av november...
Svar
15
· Visningar
1 228
Senast: superstar
·
F
Hästvård Hejsan alla hästmänniskor! Jag har tänkt lite på det här med lösdrift, när hästen går ute året om hur gör man då med träningen med...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: emindy
·
F
Hästvård Kom till stallet idag och såg min minishettis gå i en hage med gräs upp till magen :eek: Tog in honom 15.30, då hade han betat i den...
Svar
5
· Visningar
1 571
Senast: Fjunet
·
B
Hästvård Min shettis har fått ryckningar i vänstra sidan och jag har inte en aning om vad det kan bero på. Det ser ut som muskelryckningar men...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Benzon_lover
·
T
Hästvård Jag undrar om det går att kastrera en 5-årig hingst nu, i början av juni (Stockholm)? Om det kalla vädret (10-15 grader) håller i sig...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: CK
·
Z
Foder & Strö Köpte ett örtpreparat till hästen som skall vara bra för luftrören. Det är torkade örter i, enligt innehållsförteckningen: Röd klöver...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: jea78
·
F
Hästvård Vet ej om denna tråden hamnar rätt. Men provar här. Om man börjar linda benen på hästen under nätterna blir det då som ett berunde...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: jea78
·
Foder & Strö Snart kommer mitt sto hem från betäckning, förhoppningsvis dräktig. Hon har för vid sidan som nu är 1.5 månad gammal. Hur räknar man...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: Hera
·
N
Hästvård När man kratsar hovar på en del hästar så får man ibland med sig lite vitt "gojs" (bra ordval va? ;) ). Varför blir det så? Och vad...
Svar
3
· Visningar
1 535
Senast: Rude
·
Hästvård Sålde en ponny förra våren och just nu idag ringde den nya ägaren och undrade om hon möjligen kunde varit dräktig vid...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: skjona
·
Hästvård Idag när jag skulle rida upptäckte jag att min häst hade en svullnad på vänster bak. Svullnaden sitter på insidan av benet ovanför kotan...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: musen21
·
M
Hästvård Är livrädd att min häst ska drabbas av borrelia eftersom jag bor i ett område med mkt fästingar. Undrar vad en smittad häst får för...
Svar
3
· Visningar
2 955
Senast: thessie
·
C
Hästvård Hörde någon som sa att numera lägger man hästen vid kastrering...är det så? Är det inte olika från vilken klinik/distrikt man anlitar...
Svar
18
· Visningar
1 193
S
Hästvård Jag undrar vad ni som bor i norrland använer för avmaskningsmedel nu innan sommarbete. lite intresserad bara ocj vill ha råd. :bow:
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Mynta2
·
Hästvård Är det någon som har operarat sin häst för struplocksförlamning/struppipning? I så fall, hur blev resultatet? Upplevde ni att hästen...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: Calippo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama