Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Efter det som jag har läst så har jag fattat det som att det inte är nödvändigt att ge mineraltillskott om hästen går på gräs en stor...
Svar
11
· Visningar
901
Senast: Maxmax
·
Foder & Strö Billig havre, förutom hos bönder och dylikt, var hittar ni det? Lantmännen är ju inte det billigaste precis. En 30 kg säck går väl...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: Panter
·
Hästvård När jag tog in pållen från hagen igår så upptäcker jag att han är svullen på båda sidor, I höjd med flanken men något mer till vänster...
Svar
10
· Visningar
1 116
Senast: fiaskurken
·
Hästvård För en vecka sedan skoddes min häst om. Hon blödde lite på höger bak och hovslagen sa att det är för att hon har så ytliga blodkärl...
Svar
2
· Visningar
2 376
Senast: Miran
·
H
Foder & Strö Finns det ingen som har erfarenhet av NoBute Premium? I det finns MSM, Glukosamin Sulfat, Vitamin C och samt Djävulsklo om jag...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: martha
·
B
Hästvård Mitt islandssto fick fång i början på mars i år. Hon har blivit bättre och bättre och veterinär har varit ute och tittat på henne...
Svar
5
· Visningar
6 375
Senast: SuzMania
·
Foder & Strö Tänkte börja fodra med Mustangs foder i höst. Undrar vad ni betalar för det? Det mest aktuella är väl müsli original. Är det prisvärt...
Svar
6
· Visningar
1 168
Senast: Blixtra
·
Hästvård Jag har en 7-årig vbl travare som ganska nyss släpptes på betet. Igår tyckte jag att han var varmare än vanligt precis ovanför hovarna...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: eldione
·
C
Hästvård Någon som lärt/lär sig av Gene Ovnicek? Vad tyckte ni? Någon som sett hans filmer eller varit på förläsning? Hur annorlunda...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Tez1
·
H
Foder & Strö hej!! Är det någn här på Bukefalos som ger sin häst mustangfoder?? det gör jag!! Jag skulle gärna villja starta en diskution om...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: hanniizz åå sammiizz
·
A
Hästvård Kan man använda detta på ston som ska betäckas? Har det någon påverkan på fölet? Står inget på förpackningen. Tack på förhand.
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: aana
·
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av detta. Fick ett nyhetsbrev på mailen idag som jag är prenumerant på, från Ridsport/Fl-Net...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: hannibal
·
Hästvård (Nu vet inte jag om den här ligger i rätt forum men jag hoppas på det! :) ) Det är en tjej i stallet som har en häst på prov i en...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Jag har tänkt köpa hö tills i höst. Min häst har från det jag köpte henne i Jannuari (och från det att hon kom i mitten av December)...
Svar
6
· Visningar
2 443
Senast: cactuspower
·
I
Foder & Strö Min häst skulle egentligen släppas ut på bete till nästa helg. Därför har hon fått vänja sig vid att äta gräs under de sista veckorna...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Ia4
·
L
Hästvård Hej! Jag har en ardenner som jag kör med. När vi är ute och kör så drar han åt vänster så man måste hålla höger töm spänd hela tiden,och...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Boj
·
Hästvård Liten resumé: Mitt 5 åriga halvblodssto kom in halt från hagen i januari, hade antagligen vrickat sig. Svullen kota. Stod i boxvila en...
Svar
13
· Visningar
1 087
Senast: towe
·
C
Foder & Strö Hur brukar ni göra när ni släpper era hästar på bete? Brukar ni vänja dem succesivt vid det härliga gröna gräset eller släpper ni dem...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Petra.
·
C
Hästvård Jag har en :bow: 19 årig "ung" NF valack :bow: som har kronisk bronkit och ledproblem, får behandling för båda problemen så han har...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: yrbin
·
Hästvård Stämmer det att veterinärer oftast ordinerar Finadyn vid fång? I så fall, är det någon som vet varför Finadyn är bättre än de övriga...
Svar
11
· Visningar
3 156
Senast: armada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V