Knäpper i benen?

Sv: Knäpper i benen?

Det behöver det inte alls göra. Jag har en häst med patellaupphakning och han hakar inte alls, det enda som syns är att han rör sig dåligt bak när han är oengagerad. Knäpper gör han inte heller.

så det innebär alltså att en häst som "knäpper" har för dåligt med ledvätska??

det kan ju inte vara bra..

jag ändå har inte märkt något som tala för det här med underlag, tex min knäppande häst går på mkt varierat underlag, (bla skritt på asfalt) och vissa hästar som bara går i mjukt ridhus knäpper inte alls..
kan det inte vara som med människor, att vissa bara låter så och att det inte är ngt att oroa sig för så länge det inte ökar i omfattning?

Har haft flera hästar som "knäppt" och varit fullt friska. Har också läst i veterinärspalter att det är helt ofarligt. Kommer dock inte riktigt ihåg förklaringen till varför ljudet uppstod. Är helt övertygad om att det inte är något att bekymra sig om.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 973
Senast: fio
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 343
Senast: Liten
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar