Knäpper i benen?

Sv: Knäpper i benen?

Det behöver det inte alls göra. Jag har en häst med patellaupphakning och han hakar inte alls, det enda som syns är att han rör sig dåligt bak när han är oengagerad. Knäpper gör han inte heller.

så det innebär alltså att en häst som "knäpper" har för dåligt med ledvätska??

det kan ju inte vara bra..

jag ändå har inte märkt något som tala för det här med underlag, tex min knäppande häst går på mkt varierat underlag, (bla skritt på asfalt) och vissa hästar som bara går i mjukt ridhus knäpper inte alls..
kan det inte vara som med människor, att vissa bara låter så och att det inte är ngt att oroa sig för så länge det inte ökar i omfattning?

Har haft flera hästar som "knäppt" och varit fullt friska. Har också läst i veterinärspalter att det är helt ofarligt. Kommer dock inte riktigt ihåg förklaringen till varför ljudet uppstod. Är helt övertygad om att det inte är något att bekymra sig om.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka