Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Lite frågor till er som gör det, OCH er som INTE gör det! Du som gör egen müsli: 1. Varför gör du det, istället för att fodra med...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag har efter att ha läst om allt fler fång uppkomster på icke fång benägna hästar som uppkommit i år. Jag är nu liiite skraj för mina...
2
Svar
27
· Visningar
2 694
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Jag undrar lite om Krafft Pluss Grön. Det är väl ett kompletteringsfoder? Vad kan man komplettera med? Behöver man ge extra vitaminer...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: linafina
·
F
Hästvård Min lilla shetlandsponny har stora problem med sina hovar. Han är fångponny och har tunna sulor, och blir lätt hovöm, t.o.m. av att bara...
2
Svar
30
· Visningar
4 103
Senast: Flash
·
M
Foder & Strö Jag har en fråga, vad är tokosel(eller hur det stavas) för något? Vad används det till, varför och hur mycket ger man? mvh Marre
Svar
2
· Visningar
841
Senast: jenred
·
K
Hästvård Jag har fått fångnoja i år tror jag. :eek: Tror aldrig att jag vant in hästarna så långsamt på betet som i år, ändå är jag orolig. Men...
Svar
12
· Visningar
4 459
Senast: megalodon
·
Hästvård ...Nu har jag ju lyckats att vara hemifrån i 3 dar ...och vad händer?? Jo, märren är full av eksem i makammen :crazy: :crazy: FAST jag...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: martha
·
Z
Foder & Strö Vi har alltid gett våra hästar som är lite svåra att hålla i hull korn, men nu kommer vi inte ha tillgång till det under några månader...
Svar
2
· Visningar
663
·
Z
Hästvård Varje år samma visa, så tråkigt när det fattas 20 cm man och svansen som är skallig. Men mest synd att hästen lider. Mitt halvblod...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Boj
·
K
Hästvård Var och tittade på världens underbaraste ponny igår! Helt fantastiskt på alla sätt, gick i en underbar form med ett underbart steg...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Sofian
·
S
Hästvård hej, min vallack har en knöl under vänstra fram knä. är det någon som vet vad det kan va? vetrinären har vatt hos mig men hon vet inte...
Svar
2
· Visningar
1 693
Senast: mysko
·
C
Hästvård Vad gör man åt en häst som har problem med gaser? Han får regelbuden motion, men ser ut som en ballong. Han är inte sommar-fet, eller...
Svar
9
· Visningar
3 396
Senast: sante
·
Hästvård Har läst en del trådar, men tycker inte jag fick de svar jag ville ha. Finns det någon som har något bra tips på vad man kan hitta på...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: superstar
·
Hästvård Min nordsvensk har börjat skaka på huvudet när vi böjrar trava. I stort sett aldrig annars utan just när jag får fram henne i trav. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 443
Senast: Kivina
·
Hästvård Senaste tiden har jag av två olika personer, oberoende av varandra, hört att ett knä (bak / fram) aldrig kan bli bra utan behandling...
Svar
2
· Visningar
1 292
B
Foder & Strö jag behöver veta vad förkortningarna betyder Ts Vt MJ g smb rp Ca P NaC1 Se Cu Na K
Svar
2
· Visningar
631
·
Hästvård Jag har en islandshäst på foder som nu har börjat hosta och bukandas. Jag har introducerat höet väldigt långsamt, men han började hosta...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: caballus
·
N
Hästvård Min häst (sto, 6 år, som jag köpt för 2 mån sen) har under framknäna på insidan, alltså ett klassiskt ställe för överben, knölar. Detta...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Sanette
·
Hästvård For 7 uker siden skulle jeg ha en forsikringsundersøkelse på min 5 års hest,som har vært i ridning ca 6mnd.. Helt frisk trodde jeg.men...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: ludda
·
Hästvård hejsan, Om er häst är svullen på något stället på benet, kotan/hasen/el liknande ... hästen är inte öm / halt / varm / du hittar inget...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: Minelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama