Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hästarna är väldigt lösa i magen och fiser en hel massa (ursäkta - kan inte formulera mig finkänsligare ...) och det stinker verkligen...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: FUNNY
·
Hästvård Ah! Jag blir snart tokig.Funderar fram och tillbaka på hur jag ska göra. Hyr ett stall där det finns 6 boxar samt en lösdrift. Hästarna...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: LIA
·
Z
Hästvård Hej! Min häst blev för ett tag sedan avmaskad med noromectin. Därefter så har han blivit deprimerad, ömmar i magen, och fått något...
Svar
5
· Visningar
2 340
Senast: Zenith
·
Z
Hästvård Upptäckte för 14 dgr sedan min häst flämtades i boxen. Hyperventilerade, veckan efter fick jag avbryta ett pass för han andades så...
Svar
2
· Visningar
4 804
Senast: Zeena
·
I
Hästvård Undrar om någon vet intervallen för grundvaccineringar mot stelkramp och influensa. Min häst har fått två sprutor, tror det var 6 veckor...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Ilario
·
H
Hästvård Här kommer en dum fråga, men jag behöver ett snabbt svar, därav att jag ställer frågan här.... Visst e det väl så att den där hårda...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: Zeena
·
Hästvård På förekommen anledning: har ni varit med om att hästar har fått ont av en kortisonspruta? Det är INTE frågan om en injektion i en...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: syrran
·
G
Hästvård Behöver hjälp!!! :confused: Har ett 10-årigt halvblods-sto som jag "normaltränar". Rider ut, rider dressyr, hoppar ibland...
2
Svar
31
· Visningar
3 559
Senast: skojskrot
·
E
Hästvård Jag undrar vart man egentligen vänder sig om man känner till ett fall med en misskött häst? SVHs jour telefon verkar inte existera längre.
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Vaccan
·
Foder & Strö Intressant rapport. http://www.ivis.org/proceedings/AAEP/2001/91010100322.pdf PL
Svar
4
· Visningar
960
Hästvård har det visat sig att min lilla terrorist till fölunge är :crazy: Någon som har ett bra knep på vad man kan spruta i svavs o man...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Mitrolle
·
L
Hästvård Är det normalt att fodergallor kan försvinna eller minska om man kyler ned dem med kallt vatten? Eller "ska" gallor inte försvinna vid...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Lord Owen
·
B
Hästvård Min häst är otroligt känslig för fästingbett, knott o liknande. Hon får stora bölder av detta. Har någon några förslag till förebyggande...
2
Svar
27
· Visningar
2 728
·
H
Hästvård Hovis var här och skodde igår men jag är inte nöjd med vänster fram. Tycker inte att hon står vidare välbalanserat, insidan ser mycket...
Svar
12
· Visningar
1 102
·
Hästvård ett åring sto där jag praktiserar började brunsta för ca en vecka sen och då när hon hade kissat kom det ut som en blåsa ur slidan som...
Svar
5
· Visningar
1 616
Senast: megin
·
A
Hästvård Hej, jag är spekullant på en häst (föl) som har patella upphängning på ena bakbenet. Enligt ägaren säger hennes veterinär att det kommer...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Såhär ser den ut: närbild: Hon kliar jättemkt, och den blir såhär var sommar. Sen över vintern är det inget alls. :crazy: Vad...
Svar
16
· Visningar
1 611
Senast: ridtravare
·
A
Hästvård "puscha" för ditt "strö", varför använder du det och vad är den största fördelen med det?? :banana:
2
Svar
34
· Visningar
1 712
Senast: syrran
·
Hästvård Min skrutt har fått konstiga eksem. Det började för några mån sedan med mjälliknande skröfs i mankammen och en hårlös fläck (som en...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: ancan
·
Foder & Strö Har gett vetekli förut men då har jag blött det precis innan utfodring. Nu skulle jag vilja ge det igen men kruxet är att i detta stall...
Svar
12
· Visningar
1 092
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama