Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Tar ni in hästarna för natten från betet? Har alltid haft mina hästar ute på sommaren, alltså dygnet runt. Men alla andra tar in sina...
Svar
7
· Visningar
702
Senast: solaris
·
Hästvård Är det någon som har någon uppfattning när det är lämpligast att kastrera sin hingst? Har läst att hästarna blir större om de kastreras...
Svar
4
· Visningar
1 553
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Är det någon som vet något som är bra mot eksemhästar? Jag har provat Nylanders hästsalva, men jag tycker inte att det funkar så bra...
2
Svar
23
· Visningar
2 447
Senast: Illuzter
·
J
Foder & Strö Hej, Det är så här att min Islandshäst kommer att få gå själv i en hage vid stallet medans resten av Islandshästgängen kommer att gå...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: burton
·
F
Foder & Strö Är det egentligen någon skillnad på vanlig foderjäst och de mag/tarm-preparat som finns (t ex Kraffts)? Jag tycker att...
Svar
7
· Visningar
3 221
Senast: FTW
·
H
Foder & Strö Har två hästar en fjording vallack 11år och varmblods sto 12år fjordingen han behöver bara titta på maten för att lägga på sig extra...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Alanis
·
Hästvård Vad är det för sena som går på insidan(framifrån ) på hasen.?
Svar
9
· Visningar
1 716
Hästvård Jag är helt förvirrad nu ang. foderstaten eftersom hästen nyligen bytt stall. Vi har ju "nytt" hö då och det finns ingen analys. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 035
Senast: _Asynja_
·
L
Hästvård Hej! Jag har problem med min häst, en 14 årig valack. Han har så konstig åkomma: hårda knölar under huden som kommer och går som de...
Svar
14
· Visningar
2 778
Senast: Lomir
·
F
Hästvård Min häst får just nu Butta och Djävulsko. Kan jag ge Glukosamin också? Eller ska man inte blanda det :confused: Tacksam för svar :bow:
Svar
5
· Visningar
1 783
Senast: majja22
·
T
Hästvård Jag ska ju skaffa mig ny häst och det kan ju bli ett sto, har ju aldrig haft ett sto så jag har komit att tänka på det där med brunsten...
Svar
8
· Visningar
818
Senast: emindy
·
Hästvård Har nu äntligen fått igenom operation av min treåring (lös benbit). Op gick mkt bra, biten satt helt lös så de behövde inte karva ngt...
Svar
6
· Visningar
1 025
A
Foder & Strö Hur gör labben när de analyserar hö? Alltså, har de nån maskin eller en massa kemikalier eller hur gör dom??
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Iccic
·
Hästvård Hur vet man att hästen har "aktiv" erlichia och inte bara förhöjda värden från en tidigare infektion? Jag har precis fått hem...
Svar
2
· Visningar
977
B
Hästvård vad anser ni om att använda torv som strö? använder ni det? fördelar & nackdelar? vad kostar eran torv? vad kan vara rimligt att en stor...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: _Runaway_
·
P
Foder & Strö Tycker att min häst fått tjocka ben och jag tror att det är av gräset. Hur "farligt" är det egentligen? Jag rider som vanligt och efter...
Svar
17
· Visningar
7 998
Senast: linafina
·
M
Hästvård Jag har en nordsvensktravare som får utslag vid virveln eller på sidan av magen på vintrarna. Under sommrarna blir de bättre. Utslagen...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Alanis
·
Hästvård Hej! Har en valack som blivit ensam herre i stallet. Tror det har snurrat till rejält i huvudet på honom. Ögonen går nästan runt när han...
Svar
7
· Visningar
3 078
Hästvård Man har aldrig tråkigt (eller om det var lugn och ro?) med en Kele i stallet. Igår kom hon in med en stor knöl under på käkbenet (eller...
2
Svar
38
· Visningar
13 298
Senast: Heraken
·
L
Hästvård Jag har hört många hästägare sagt att deras hästar får ryggont vid kyla, vad beror detta på? En häst i naturlig miljö har ju inte ont...
Svar
15
· Visningar
4 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka