Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle vilja höra lite om era erfarenheter, ni som har haft hästar med spricka i skenbenet. Hur länge det var boxvila? Några...
Svar
5
· Visningar
1 966
Senast: Gupello
·
Hästvård Vi börjar nu vänja in hästarna i beteshagen succesivt. Kom dock på att det kanske inte är så lämpligt att den lilla islandshästen äter...
Svar
12
· Visningar
3 756
Senast: legolaspiggelin
·
C
Hästvård Min häst är lite sne i sin kota och sliter hoven snett. Men nu har jag märkt att hon inte är inåttåad längre.... Hon var alltid...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Cecely
·
Hästvård Ska jag åka & röntga unghästen för att se om han har förändringar? Hur vanligt är det att spatt nedärvs? Vill gärna ha tips & råd på...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: Liselott76
·
A
Foder & Strö är det någon som vet hur man räknar om från kg till liter?? Ex min häst ska ha 0,75 kg havre. Hur mycket är det i liter??? Och han ska...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: lizan
·
T
Hästvård Är det någon som vet om man kan använda Switch även på dräktigt sto? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: hottis
·
L
Hästvård Vad är det och hur upptäcker man det?
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Cronis
·
C
Foder & Strö Skulle behöva lite råd och tips på vad jag kan pröva ge min häst för kraftfoder då hon är väldigt lös i magen. Hon verkar vara den...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: Jantien
·
Hästvård Min ET var ute och undersökte hästen igår. Han gick VÄLDIGT stelt. Han hade gissat på korsförlamning om det inte vore för att med...
2
Svar
20
· Visningar
4 064
Senast: Totola
·
F
Hästvård Jag har lite frågor om Spatt. Hur rör sig en Spatthäst? Blir det sämre eller bättre vid vila eller arbete? Är det nått särskilt man...
Svar
10
· Visningar
2 237
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Hur är det där ute i landet?? Har era eksemhästar börjat klia än eller är säsongen bara sen i år?? Jag har inte riktigt fattat varför...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 595
Senast: Lädernunnan
·
P
Foder & Strö Jag funderar på att börja köpa hem rundbal i fortsättningen. Stämmer det att en rundbal med hö ligger runt 250 kg?! Om jag ska ha en...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Magdalena
·
F
Foder & Strö Min häst får nu bara korn, hö, vitaminer och mineraller. Då hon inte funkade på Hästbitens müsli foder som skulle vara havrefritt...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: Haffe
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd här... Min häst har varit halt i 9 månader nu på vänster fram. (finns i nån tidigare tråd) Mjukdelskada i...
Svar
13
· Visningar
1 355
Senast: nilema
·
Hästvård Skulle det kunna finnas någon anledning till att avmaska hästar som enligt träckprover har 0 EPG? Det börjar låta som att vissa i...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: pinky
·
K
Hästvård Vad hade ni valt till följande häst? Häst med spatt, ordinerad vila. Problem med luftvägarna sannolikt astma, 20 år, matglad. Känslig...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Stallkatten
·
O
Hästvård Igår kväll blev min häst lite underlig. Han verkade väldigt trött, stod med frambenen under sig (totalt motsatt mot fångställning) och...
Svar
2
· Visningar
989
Hästvård Det har jag för mig en häst kan få... Någon som vet nåt om det?! Vad är symptomen?
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Har ngn erfarenhet av detta? Min häst är väldigt öm över detta området runt kors/bäcken. Reagerade starkt runt detta område när...
Svar
6
· Visningar
1 501
Senast: Pigalle
·
Hästvård När min pålle var 3 ½ år fick jag köpa en ny westernsadel åt honom då den gamla var för trång. Givetvis hade jag även en sadelutprovare...
Svar
7
· Visningar
1 771
Senast: sante
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama