Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min hästs kastanjer har börjat växa fortare det senaste halvåret, är det normalt att de gör det när hästen blir äldre? Hon är 17 år...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: pinky
·
Foder & Strö vad är det bra för till hästarna? är det en annan slags äppelcidervinäger än den som människor använder? i såna fall, vart kan man köpa...
Svar
13
· Visningar
2 307
Senast: Mimmsan_93
·
B
Hästvård Hur bör den gå till om man säger att den ska hålla hästen maskfri hela året? ta träckprov i Maj, avmaska mot det som finns i...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Magdalena
·
Hästvård hej! Min häst, 13 årigt sto, har blivit ganska känslig för damm. Hon får blötlagt hö, och hon står aldig inne vid mockning eller...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: TheHunted
·
Hästvård Nu vill jag ha lite inspiration från olika håll. Min häst är konvalescent och barfota just nu. Nedan ser nu hur han ser ut. Vad tycker...
Svar
10
· Visningar
1 479
Senast: Rude
·
L
Hästvård Nån som varit med om något liknande? hur länge tog det innan hästen var OK och kunde ridas som vanligt?
Svar
3
· Visningar
4 570
Senast: l_isa
·
T
Hästvård Undrar om någon vet om hästar kan nässla sig? Jag trodde inte det tills igår men när vi ridit så la sig vår haflinger å rullade sig som...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: Tiggertjejen
·
C
Hästvård Har haft riktigt med otur när det gäller hästköp och skador och behöver lite synpunkter på hur jag ska göra. Efter att ha lämnat...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö Jag ska köpa lite hö nu till sommaren, fodrar annars med hösilage. Vad tycker ni är ok värden?
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Nano
·
E
Hästvård "Kan" man ha det egentligen, bakskor runt om på alla fyra hovarna? Eller ja, klart man KAN ha det, men ni fattar nog vad jag menar...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Egonson
·
A
Hästvård ex mot botulism, stelkramp osv. Måste det vara en vet. eller kan ex hovslagare ge den, eller hästmassorer eller en helt vanlig...
Svar
5
· Visningar
2 117
Senast: Anzzie
·
N
Hästvård Jag ville inte lägga in detta i den långa tråden...tyckte inte riktigt att det passade. Jo det är så här: Vi har nyligen köpt en...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: pimy
·
E
Foder & Strö Har några frågor angående hösilage: 1. Är det farligt att ge hösilage som har torkat (alltså som känns mer som hö) om det inte är...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
A
Hästvård Ni som bor i Örebro, vem har ni haft ut och fixat hästpasset?? Någon som fixat åt ett varmblod?? Måste "passa" min, så jag är tacksam...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Trampe
·
C
Foder & Strö Jag är en orolig matte... :eek: Det jag undrar över är om min häst som nu går i vinterhagen kan släppas till en hage med mycket gräs...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: pinky
·
Z
Hästvård Skulle vilja ha lite tips eller en länk till nån bra sida. Det är så att jag har en rätt så spinkig häst, har precis fått upp hullet...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Cecely
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/album?.dir=/14f2 Han trampar på kotan. lite sned Vad tror ni ??
Svar
11
· Visningar
1 301
Senast: Rotterö
·
Z
Hästvård Vid mindre ansträngning igår så andades min häst häftigare än normalt. Det var ju varmare igår så jag tänkte att det var orsaken...
Svar
3
· Visningar
4 372
Senast: Zeena
·
Foder & Strö Vad har ni för efarenhet av Hestekrafft (eller hur det nu stavas) ?? Funkar det bra med enbart grovfoder samt havre/korn + hestekrafft...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: penna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve