Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Det bestämdes idag att det kommer ut en "hästandläkare"/vet och ska kolla på några hästar i stallet. Hon ska även kolla Missy för det...
Svar
16
· Visningar
1 385
Senast: jari
·
L
Hästvård Är det normalt att hästen får ökad värme (då menar jag att benen är svala före och ökas till ljummet/varmt) i benen vid...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: Stopek
·
C
Hästvård Har ngn här erfarenhet av att låta betäcka sitt sto som har luftvägsproblem?Har den fått problem medan den var dräktig?Observera att det...
Svar
18
· Visningar
1 742
Senast: chrysler
·
M
Foder & Strö Jag har en häst som haft ont iryggen ett bra tag. Börjar fundera på om det har att göra med att hon är så spänd.. Hon är väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 285
Senast: pinky
·
L
Foder & Strö Ja, hur mkt selen kan man ge utan att det blir selenförgiftning? Det är alltid så viktigt det här med att hästen måste ha selen, men var...
Svar
9
· Visningar
5 455
Senast: tain
·
C
Hästvård Som endel kanske har läst som har jag min häst barfota och har tagit hjälp av en barfotaverkare för detta. Min häst har endel problem...
2
Svar
30
· Visningar
2 747
Senast: emindy
·
Foder & Strö Hejsan. Sitter här med en bok om hästens utfodring som är från, tja... nästan stenåldern... eller iaf från när pappa höll på med hästar...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Molekyl
·
K
Foder & Strö Vad gör jäst för nytta? Vad är det för skillnad på foderjäst, bryggerijäst och bakjäst? Kan man överdosera jäst? :d Kola
Svar
3
· Visningar
1 339
Senast: milly
·
N
Hästvård Jag har köpt mig 2 Fjordingar :) Jippi, men nu är det så att bägge har lång man. Vet att jag kan klippa deras man i olik design och...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Senast: Natali
·
Hästvård Vad är det för symptom på spatt, kissing spines och pålagringar i ryggen (kanske är det som är kissing spines??) :confused:
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Mirre
·
A
Hästvård Hur märker man om en häst har fått blodförgiftning? Hur får dem de?
Svar
1
· Visningar
1 233
Senast: zilla
·
K
Hästvård Hur lång tid kan man räkna med att en hovböld tar på sig att läka ut? Snuttan gick med en rejäl sten i hoven i hagen under en dag -...
Svar
5
· Visningar
8 715
Senast: Lazio
·
S
Foder & Strö Om man skall toppa hästen inför tävling, alltså ge lite extra energi, hur många dagar innan skall man göra det? Med hur mycket av det...
Svar
12
· Visningar
3 323
·
A
Foder & Strö vänjer in hästarna vid betet??? Tacksam för svar. :bow:
Svar
11
· Visningar
988
·
Z
Hästvård Har ett varmblods valack på 18 år, som inte mår så bra. En dag efter ritt i skog vart han halt ett par dagar, men blev bättre men...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Snobben
·
B
Hästvård det gäller ett 4 årigt arabiskt fullblod, han är idag 144 cm hög. när kan man räkna med att han är fullväxt? vid 8 års ålder? hur mycket...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: BebbeBaby
·
F
Foder & Strö Hej! När jag skulle fylla på min betfortunna i foderkammaren visade det sig att betforsäcken jag köpt var hård som sten. Ja, inte...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: ancan
·
Foder & Strö Jag är tidigt ute men jag har ett bekymmer. Där jag har min häst uppstallad erbjuds hösilage. Jag har pratat med stallägaren om...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: Jaba
·
S
Foder & Strö Hej! Vad är fodergi? Vad är Det för skillnad på kraft tävling och kraft grova? Vad finns det annars för foder för elit tävlings...
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: BuenoBull
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar lite över dte här med massör ock kiropraktor... är en kiropraktor en person som hittar var hästen har ont på kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur