Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kom hem från jobbet iförrgår och hittar liza i hagen stående alldels håglös. Vill inte röra på sig men stapplar fram om man ber henne...
Svar
18
· Visningar
1 861
Senast: ridtravare
·
B
Hästvård Hej! Förbered er på en lång tråd med mycke svammel :D Min travhäst, har fått en senskada i ett framben. Vet inte vad han har...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: musen21
·
E
Hästvård Är det någon som kan hjälpa mig med att förklara närmare vad sarkoid innebär.
Svar
3
· Visningar
3 090
Senast: eileen1
·
A
Hästvård Hittade en gammal tråd om detta :o :D
Svar
1
· Visningar
844
Senast: equitouch
·
B
Hästvård Hej! Förbered er på en lång tråd med mycke svammel :smirk: Min travhäst, har fått en senskada i ett framben. Vet inte vad han...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Bison
·
Hästvård Antar att det är många som vill ha tips om detta just nu, så lika bra starta en tråd! Vad har ni för tips? Vad brukar ni använda...
2
Svar
31
· Visningar
3 628
C
Hästvård Brukar ni smörja hästens mungipor? Varför isf? Och med vad? Hästen jag rider, smörjde jag sist med lite helosan, då jag tyckte han...
Svar
13
· Visningar
1 871
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt annars får moderator flytta ;) Hur vanligt är det att hästar blir ormbitna när man är ute och...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Veronika
·
L
Hästvård Jag undrar vilka av er som har provat leserbehandling på era hästar. Vad hade ni för problem och hur blev resultatet? Vad kan man...
Svar
10
· Visningar
1 734
Senast: Snobben
·
S
Hästvård Hej! Fick nyss analyssvar från labbet. Vi har provtagit 9 hästar i stallet varav samtliga hade 0 EPG utom två som hade 250 resp 350 EPG...
Svar
4
· Visningar
591
Senast: Shadowfaxe
·
M
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur övergången bäst görs från vårfoderstat (hö/hösilage + kraftfoder) till sommarfoderstat (gräs +...
Svar
3
· Visningar
845
M
Hästvård Hej hej!! Jag har ett problem... satt idag och kollade igenom mina vaccinations papper, min häst är inte vaccinerad mot stelkramp på...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Olinda
·
Hästvård Vad vill hästen avlasta om den tex vilar på v.bak, och ställer h.fram längre fram. Förstår ni?? Bakbenet är placerat som vanligt när de...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: samuel
·
L
Foder & Strö Vår ponny har blivit knäpp sen vi släppte ut han på betet. Han är stissig, stegrar sig när man ska gå med honom, nafsar och bits...
Svar
6
· Visningar
808
I
Foder & Strö Är det någon som kan tipsa mig om mineraler som inte har tillsatser av smakämnen. d.v.s. mineraler som inte innehåller mellass eller...
Svar
3
· Visningar
547
Senast: Ideaal
·
Hästvård Hej.. jag är så rädd och orolig.. kan inte sova om nätterna asså och inte går det bra för mig i skolan, jag tänker bara på min...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Tibra
·
P
Hästvård Hittade en fyrantel i stallet, kan jag ge den nu? Eller vilket medel är bäst att ge innan betet? Ska man avmaska nån mer gång...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Magdalena
·
Hästvård avlivades min älskade pålle. Allt gick lugnt och fint tillväga. Matte orkade stå och klia honom in i det sista, killen som sköt var...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: mariac
·
Hästvård Vart skickar man in? Hur mycket? När gör man det? Vilka svar kan man få, hur åtgärdar man dem? Hur gör man på bästa möjliga sätt för...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: nexxa
·
Hästvård När jag hade ridit idag så när jag borsstade efteråt under magen så upptäckte jag en "bula". ni vet unbgefär bakom sadelgjordsläget, där...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: kingkong
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur