Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Jag har fått anvisningar att ge kraftfoder efter ridningen till medryttarhästen + slänga in en kasse hö när han släppts ut i hagen igen...
Svar
11
· Visningar
979
Senast: Totola
·
T
Hästvård Av de preparat som finns på den svenska marknaden måste man alltid ge dubbelt för att ha effekt mot bandmasken? Räknar bort Equimaxen då...
Svar
4
· Visningar
900
Hästvård Min pålle har varit jätte varm i ena framhoven sedan hon skoddes i torsdags. Har ridit lite lätt, och ingen hälta har påvisats. Idag...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: bsmx
·
S
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp. De andra hästarna på betet får Krafftfoder varje dag - hellst hade jag skippat det åt Glory. Tycker att dem...
Svar
16
· Visningar
1 251
Senast: YorkWann
·
Hästvård Han är inte jättesabelbent men lite. Kommer detta förhindra att han blir en trevlig ridhäst?
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Mysaan
·
M
Hästvård Min sköthäst har nu flera gånger gått ner på knä när hon har snubblat. Vad beror det på?
Svar
4
· Visningar
811
Senast: M-Meduza
·
Foder & Strö Ska man försöka få in och slå hö innan midsommar? har bara fått för mig att jag hört det förut. Fick in det alldeles för sent förra...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Iccic
·
Hästvård Japp nu är det dags igen :crazy: Min häst får väldigt torra hovar på sommaren och nu i år har det börjat ännu tidigare än vanliga...
2
Svar
31
· Visningar
7 647
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Om eran häst var varm i hoven med liiiite puls, utan att halta, skulle ni rida då? Tömde en hovböld (?) <---(var så liten, typ 2...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: ghost
·
J
Hästvård Hejsan... Måste bara berätta... Skickade min häst med ett transport företag i tisdags,hon åkte från fodervärden i mellan sverige till...
2
Svar
25
· Visningar
2 646
Senast: ainasoja
·
B
Foder & Strö Är det någon som har detta i sitt foder och kan berätta om det??
Svar
4
· Visningar
792
Senast: Matiz
·
A
Foder & Strö Vad ger för mycket kraftfoder för negativa effekter på hästen? Märker man det bara om hästen går upp i vikt eller ger det negativa...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Arsozah
·
F
Foder & Strö Någon som vet hållbarheten på Krafft Groov och mineraler?
Svar
1
· Visningar
599
Senast: eileen1
·
W
Hästvård Nu ger jag snart upp, pållan blir inte bättre. Hoppas ni har några tips eller nya tankebanor som kanske kan hjälpa mig. Jag ska försöka...
2
Svar
22
· Visningar
2 331
Senast: Wizzla
·
S
Hästvård jag har tagit hand om två misskötta hästar..den ena gick inte vetrinärbesikta för han tillät inte det..inte nära baken iallafall.. Nu...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Zeeke
·
E
Hästvård Urrrrrkk!! I går hittade jag säkert 30-40 MINI små fästingar på hästen, jättesmå grå/beiga är dem. Hon brukar ha dem, men inte SÅ...
2
Svar
26
· Visningar
2 289
Senast: GaurdianAngel
·
Hästvård Fungerar vanligt mjällschampo även på hästar? :confused:
Svar
6
· Visningar
2 947
D
Hästvård Finns det nån maxtid på hur länge man kan ge det? Kan man fortsätta att ge det i förebyggande syfte (året runt) även om själva...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: mirage
·
K
Hästvård Jag behöver beräkna vikten på min ardenner för avmaskningens skull. Till dom andra hästarna använder jag ett "vikt-måttband", men det...
Svar
5
· Visningar
4 063
Senast: Boop
·
Hästvård Funderar på om min häst kan dömmas ut av vet. Han har en skada i höften sen tidig ålder som stör hans rörelsemönster och detta blir...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II