Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Funderar på om min häst kan dömmas ut av vet. Han har en skada i höften sen tidig ålder som stör hans rörelsemönster och detta blir...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Yrja
·
I
Foder & Strö Jag har en islandshäst som har lätt för att bli tjock. Oroar mig för sommaren och gräsätandet. Han har aldrig haft fång men risken finns...
2
Svar
39
· Visningar
3 746
Senast: bryndis
·
P
Hästvård Har läst n massa om folk som har haft spatt hästar och även träffat på någon. Men aldrig kommit ihåg att frågat, vad är egentligen...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: ang
·
P
Foder & Strö Vart slänger ni gammalt foder? Typ havre, soja, betfor.... Gödselstacken eller? Risken finns ju bara att det börjar växa gräs på hela...
Svar
3
· Visningar
1 452
Senast: life
·
T
Hästvård Vi har varje sensommar styngflugans ägg på våra hästar. Nu håller jag på att planera höstavmaskningsmedlet. Sedan det kommit ut nya...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: Thindra
·
M
Foder & Strö Intresserad av att höra vad era åringar, som tänker bli stora, får för foder, i vilcka mägder och varför ? Kompisens föl har vuxit och...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Maria76
·
S
Hästvård Travare,varmblod och russ. Har ni bra el. dåliga erfarenheter?Måste inte bara gälla travare,även andra grenar är välkomna med svar...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: cämela
·
T
Hästvård Hur ser en skadad sena ut? Svullen och varm, men fortsätter den vara rak? Vad är skillnaden på en vanlig senskada och "banansena"? (som...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: nilema
·
S
Hästvård Jag köpte en 2 åring för ett tag sedan. Då jag tyckte hon var väl smal så maskade vi henne. Uppfödaren sa att det var gjort innan...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hej! Är osäker på om detta ska ligga här eller på foder.. Blir det fel får ni ursäkta. Hur pass farligt är det för hästen att äta...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: trassel
·
Hästvård Var för miljonte gången (känns det som) den här vintern och köpte B-vitamin och nu ledsnade jag på enlitersflaskor och slog till på en...
Svar
19
· Visningar
2 128
Senast: pinky
·
Hästvård räknas egentligen som sjukbeslag? I min värld är det bara PG och liknande som är sjukbeslag. Blev väldigt fundersam när någon påstod...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: Elektron
·
Hästvård Vad tycker ni? har det funkat på era hästar??
2
Svar
27
· Visningar
4 600
Senast: dama_söt
·
A
Hästvård vad har ni som sålt eller lånat ut era hästar betalat för veterinärbesiktningen?? Samt var bor du?? Oerhört tacksam för svar. :bow: :bow:
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Stallkatten
·
M
Hästvård Kanske en jättekorkad fråga, men jag har aldrig haft egen häst förut...var på hästen vaccinerar man?? Finns det nåt vaccin mot det mesta...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: emindy
·
P
Foder & Strö Hästarna har fått betat "nygräs" någon timme om dagen. Den ena hästen - 19 år - fick idag lös mage, darrningar i kroppen men hade ingen...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: majja22
·
Hästvård Nu ska vi avmaska hästarna hemma med Banminth, och de hästar som kommer på bete (fyra st som är från samma stall) är nyss avmaskade med...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: HannaZ
·
E
Foder & Strö Gödning i beteshage Hej! Vi tänkte slänga ut en säck kalksalpeter (gödning) i en av beteshagarna för det växer så dåligt. Hur pass...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: hästig
·
Hästvård Usch, "grann"stallet har troligtvis hästinfluensa hos sig :crazy: De är inte säkra på om det verkligen är det, svar kommer ikväll...
Svar
14
· Visningar
967
S
Foder & Strö Man stöter ofta på människor som ger sina hästar larvigt amå mängder grovfoder men dra på ordentligt när det kommer till kraften. Ett...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 097
Senast: legolaspiggelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar