Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Hästvård Ni som har era unghästar på lösdrift, hur ofta brukar ni ta in dem för att rykta/se om dem? Tar ni in dem varje dag, eller blir det mer...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Nightrider
·
Hästvård När man avmaskar föl för första gången vilket/vilka preparat kan man använda? Jag vet att tex Cydektin används först vid 4 månader. Är...
Svar
5
· Visningar
1 158
S
Foder & Strö Hej! jag måste vara världens harigaste. kan jag ge min shettis lite tillskott av B-vitamin nu i pälsfällningen utan fara? det innehåller...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: SanchoPancho
·
T
Hästvård Kan någon tala om hur breda spiltorna ska vara till en ardenner som är 153 mkh? Vbl 162mkh? Russ 123mkh? Hur högt ska man sätta...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: pimy
·
B
Hästvård .. en veterinärbesiktning med röntgen på klinik? vad är det då dom kollar & röntga på en sådan besiktning?
Svar
1
· Visningar
716
Senast: chrysler
·
D
Hästvård Skit alltså - min shettis är skadad. :( Det måste vara för att det är fredag den 13:e... Jag som är så dålig på detta med skador och...
Svar
13
· Visningar
1 326
Senast: Dolores_88
·
Foder & Strö min häst tappade väldigt i hull över vintern trots bra värden på hö och en bra foderstat. fick då ge lucern hackat strå för att få lite...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: LadySara
·
Hästvård Hovis var ute igår, och vi bestämmde att skorna skulle tas av, så hovis bara verkade. Det var på morgonen. Senare på kvällen åkte jag ut...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Oxxx
·
Hästvård Om man har ett problem i vänster bakknä, vilken av galopperna (hö alternativ vänster) borde detta ge mest utslag i, dvs vilken galopp...
Svar
12
· Visningar
3 583
H
Hästvård Jag har hört talas om trivselfläckar förr och jag såg det även i en tråd här på forumet. Finns det någon sanning i trivselfläckar eller...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Kivina
·
Hästvård Satt i hagen och tittade på hästarna idag i det fina vädret. Och lade märke till att min dam gick lite skumt, det såg liksom ansträngt...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: Widerberg
·
Hästvård Det knakar och knäpper i lederna på min häst. Ger honom glucosamintillskott och då blir det bättre men så fort han inte äter det på...
Svar
6
· Visningar
4 486
Senast: Totola
·
F
Foder & Strö Jag har tänkt att gå över till HorseHage pga att ponnyn (new forest) hostar. Jag är såååå dålig på detta med analyser så jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Björk
·
T
Foder & Strö Hej, skulle vara kul och veta vad ni, som har gamla hästar, ger de för ngt mat? Min gamla tävlingsponny är 30 år nu, har inte så...
Svar
9
· Visningar
1 335
Senast: Cavvis
·
Hästvård Min häst har börjat gå på gräs nu med liten invänjning. Han har aldrig haft problem förut (är 20 år) trots att han blivit utkastad på...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: mirage
·
Hästvård Jag sitter i en sits som är ganska tråkig. Har en häst som ska säljas och i samband med att passet kom och alla vaccinations intygen...
2
Svar
20
· Visningar
1 621
Senast: Immer
·
Svar
17
· Visningar
1 585
Hästvård Hästen har haft en galla i framknät i över 2 år,behandlades då för knäleds inflammation. Hon blev bra från den, men gallan har envist...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: alwnos
·
Foder & Strö Nästa lass hö vi ska köpa skulle jag vilja anylsera eftersom jag då vet att vi får från samma bonde. Vilket inte sker nu. Men.. Nu...
Svar
5
· Visningar
993
T
Hästvård Hur mycket protein är det i gräset som börjar komma ut nu? Släppte ut i gräshage igår och undrar om jag behöver minska på maten?
Svar
12
· Visningar
10 416
Senast: sante
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.