Fungerar SWITCH Pour on?!

Sv: Fungerar SWITCH Pour on?!

Vilken produkt är det som är mot mygg? :confused:

Tycker det verkar vara mest vårdande oljor dom säljer.

Jag använder Switch Pour On till min häst och det har funkat rätt bra hittills. Tycker dock som några av er andra att det är lite otrevligt att använda, då det är giftigt. I somras förra året kom det en broms och landade på hästens rygg, där jag precis hällt på Switch Pour On och den bara dog direkt och trillade ner! Då blir man lite rädd faktiskt! Ingen som vet om det finns nåt bra, miljövänligt medel, som hjälper lika länge som Switch Pour On?

Mina arab killar har fått det i 2 år nu,funkar kanon :)
Sen gör jag eget medel.8 dl vatten 2 dl äppelcidervinäger sen ner med massa vitlök.....låter det gojja till sig sen är det bara att spruta det på både häst och en själv när man far i väg på tur.
Vi luktar pizza sallad hela sommaren men det hjälper mot knott och myggor skapligt i alla fall.

Där fick den jäkla bromsen!!!! :)

Det är ju förstås inte så roligt att hälla kemikalier på sina djur, men om det är det enda som hjälper och djuren tål det, ja då får det bli så. Men jag är inte värst imponerad av switch ändå.
Det fungerar inte som jag önskade.
Vitlök funkar inte alls att spraya.
Det där näckens skulle vara intressant att få prova.

Vilken av Näckens produkter är det du har? På deras hemsida Näckens så hittar jag bara "Skyddsolja", "Solmjölk" och "Hudvårdsolja". Det är väl inte nån av de du använder eller?? :confused:

Hej
Ta kontakt med näcken så skickar han bättre information om sina produkter han var tvungen att ändra lite på sin sida har använt näcken ett helt år nu och det funkar helt suveränt har en arab som är mycket känslig mot alla små insekts kryp. Älskar att och alla som har fått prova det har gillat att med och använder det i dagens läge. Broms broms är bäst

måste säga att det finns att köpa på ullared(gekås) för 298:-...vi köpte på granngården för 450:-..snacka om skillnad!!verkar fungera rätt bra på våra, men plockade fästingar igår på dom... :(

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som vet om man kan lägga på hästen ett tunt regntäcke efter att ha behandlat den med zitch vet pour-on? Tänker häst på...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Livi
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 815
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel