Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Vi tänker börja ge vår ponny hösilage. Finns det fler skillander på hösilage och ensilage än vattenmängden? Fördelar/nackdelar...
Svar
5
· Visningar
877
B
Hästvård vi har en häst, en 3 årig islänning, inte inriden. han har haft lite konstiga symtom nu större delen av denna 'vår'. för det första...
Svar
10
· Visningar
2 117
Senast: pimy
·
Hästvård I går eftermiddags när hovslagaren kom för att sko såg jag att mitt islandssto hade fått en konstig knuta eller böld på höger sida av...
Svar
10
· Visningar
2 399
Senast: skjona
·
Hästvård Vi hade en diskussion i stallet häromdagen om just detta. Då kom vi på att ingen av oss har hört talas om just "skimmelcancer" på...
Svar
1
· Visningar
745
C
Foder & Strö Hej! Jag ska börja ge min häst Luzern och detta efter förra ägarens tips...Har några frågor angående detta: 1. Vad innehåller det? 2...
Svar
6
· Visningar
2 510
Senast: BuenoBull
·
A
Hästvård Ja, ni kanske känner igen att jag svarat på tidigare inlägg om fång, MEN, denna mystiska sjukdom :devil: blir man aldrig helt klok på...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Spirit
·
Hästvård Har fått svar från Vidilab nu. Men vad ska jag avmaska med? Missade såklart telefontiden imorse :angel: Tänkte släppa dom i...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: ang
·
Hästvård Hejsan! har bara en undran angående avmaskning. Det är så att vi kommer ett släppa hästarna på ett bete en månad (juni) där det...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Det vill sej inte battre an att mitt Connemara sto fick fang nagra veckor innan folet var pa g. Hon var ute pa rikligt bete, men...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag vill gärna ha tips på hur/var man sprutar lättast och "smärtfriast". Hästen är ganska spruträdd (vilket jag kan förstå...) men det...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej! Finns det nån som vågar ge förslag på vad jag ska säga till hovslagaren om skoningen? Bakskornas tåkappor är helt buckliga...
2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: nilema
·
T
Hästvård Min häst har haft bronkit och veterinären varnade för att han kunde utveckla bronkit men han har varit ute och tittat på honom efter...
2
Svar
28
· Visningar
2 961
Senast: Immer
·
A
Foder & Strö Det är ju inte bra att hästen får äta gräs som frusit, pga sockret och det där (har faktiskt glömt lite av förklaringen... :o ), men...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Hästvård Det har varit disskussioner ang barfotagång osv och ett tag var det många som köpte boots till sina hästar. Hur har det gått?Är dom...
Svar
5
· Visningar
886
Hästvård Min häst har fått ngt som liknar rasp (vet inte 100% då jag aldrig haft det innan) på framsidan av skenan samt på baksidan. Hon har på...
Svar
4
· Visningar
812
Hästvård Jag har en kbltr som varit utlånad på foder tre veckor, skulle blivit längre men jag tog hem honom idag. Då upptäckes det när han kom...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: xet
·
E
Hästvård Hur vanligt är det med epelepsi hos hästar? Vilka är symptomen? Min häst har flera gånger dragit upp huvudet, skakat och liksom tryckt...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: electrelane
·
Hästvård Fick en lednära sparkskada 2/5. På kotan VB. Akut klinik och blev kvar där till 6/5. Fick geepenil och cronyxin, samt omväxklande...
2
Svar
30
· Visningar
3 835
L
Hästvård hej! Ponnyn har så torra mungipor. Jag tänkte smörja med lypsyl eller något sånt. Har någon något bra förslag på vad man kan smörja med? :D
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: Galina
·
Q
Hästvård Och hovbenssänkning. Eländes elände. Ingen vidare prognos med andra ord. Vet inget om detta så ni som kan mera kan väl berätta vad det...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng

Hund, Katt, Andra Djur