Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej ! Är det någon som har tips på bra insektsmedel. :eek: Både sånt man kan göra själv och sånt man kan köpa. Känner att det är...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Snagget
·
Hästvård När på året är det bäst att göra??? vad ligger kostnaden ung på per häst?
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Zebung
·
Hästvård Har väl i princip bestämt mig för att låta min häst somna in.. Har lite frågor om avlivningen nu, eftersom jag (lyckligtvis) har ganska...
Svar
1
· Visningar
1 208
Hästvård såg i nån tråd här att falsade skor tydligen sliter på bak knäna på hästen, stämmer det- hur och varför isåfall? Undrar nu därför att...
Svar
6
· Visningar
1 439
Senast: Rude
·
H
Hästvård Har en ny häst i stallet, och hur mycket gräs som helst i hagen... Han har tidigare haft fång, men är symtomfri sedan 3 år. Han har...
Svar
18
· Visningar
1 475
Senast: Kockan
·
N
Hästvård Jag köpte 2 nya Fjordingar (måndagen som var) - bägge gick igenom vet. besiktningen och jag har nu fått hem dem. Idag så såg jag ett sår...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Natali
·
Hästvård Hur vanligt är det att fjordingar har eksem? Har börjat fundera lite på min då hon har kliat sig runt manen så det börjar fattas päls...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: lil-sis
·
Hästvård 22 december Idag rymde Eddie och Harmonie från sin hage. ägaren skulle ta in de från hagen men så hade de stuckit rakt genom tråden...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: sante
·
Hästvård och den andra (tinker) 0 EPG, kan de gå på samma bete som förra året då? Om jag följer avmaskningsintervallerna? (vart ska de gå de...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: mimus
·
Hästvård hej. min häst har som knölar på sidan. dom är rätt så hårda. han fick dom bara plötsligt men jag vet inte vad det är. Han är 1 år...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: pimy
·
Foder & Strö Hur mycket kraft foder ger ni under sommaren? Det är ju jättesvårt o veta hur mycket hästarna får i sej på bete, och hur mycket kraft...
Svar
18
· Visningar
2 103
Senast: nexxa
·
Hästvård Jag har en snart ett årig hingst. han år just nu med en gammal valack. Har just nu även ett re årigt sto. Hade ju varit roligare för...
Svar
6
· Visningar
1 172
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Fick höra i veckan att när hästen avmaskas så ska man byta hage några dagar för att inte hästarna ska komma åt skiten med masken som...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Behöver lite hjälp! Min häst är en 21 år gammal valack, och han tränas och tävlas ganska mycket. Han är i fantastiskt bra kondition och...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Monsterkaktus
·
Hästvård jag undrar: kan man ha bara bakskor på sin häst? jag har en häst med väldigt fina hovar, det är bara det att han har lite konstiga...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: starcraft
·
Hästvård Hur mycke regn kan fölet snart 1 vecka klara. Min hingst unge går nu ute dygnet runt på bete. Hur klarar dom av detta med fuktigt...
2
Svar
38
· Visningar
6 468
Hästvård Jag har ett ganska angenämt problem men vet inte vilken bete som passar bäst till mitt redan nu tjocka 2 åriga halvblodsto och hennes...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: mimus
·
S
Hästvård I mitt yrke har jag kommit i kontakt med en folder om zink där det bla står om zinkens betydelse för hälsan. Eftersom jag tidigare hört...
2
Svar
25
· Visningar
17 019
Senast: martha
·
Hästvård hur "lätt" smittar kvarka?
Svar
1
· Visningar
595
Senast: mirjada
·
Hästvård Satt och bläddrade i mina käresta hästböcker i morse, och kom att tänka på att jag aldrig använt kyllera på hästen. Läste lite om det i...
Svar
3
· Visningar
3 584
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?