Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Japp, igår hände det. Pållen hittade på en spik någonstans i hagen och fick den rakt upp i strålen. 5-6 cm gick in. Vi skickades till...
Svar
1
· Visningar
876
Foder & Strö Jag ska undvika foder som innehåller sockerrester - tex foder med melass och betfor, vilket innebär att pellets i allmänhet går bort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 959
Senast: Bubbla
·
I
Foder & Strö Har för mig att jag läst om något medel som är bra för hästar med stela leder, typ spatt. Att det ska öka ledvätskan. Är det någon som...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Messy
·
Hästvård Har du några tips hur jag kan få min kräsna häst att äta lite mer på tävling? Eller annars också. Försökt att hitta sådan man han tycker...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: life
·
Foder & Strö vi har en häst hemma som vi skulle vilja ha lite piggare. han får nu havre, kraft och sport. vi tänkte ge honom betfor oxå. är de bra...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Jantien
·
Hästvård Vet inte vart jag ska vända mig, kan inte tänka klart längre så gör ett försök här... I påskas kände jag att min 14åriga...
Svar
7
· Visningar
1 414
Senast: Migo
·
S
Hästvård Finns det verklgen något som heter så. Min häst fick det en gång och nu efter hand har jag fått veta att det var den sortens fång. Han...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Jane_Done
·
C
Hästvård Jag har sett SÅ MÅNGA som inte strör framme vid dörren. Iafl inte lika tjockt. Samma i boxen vid väggen. Jag strör alltid lika tjockt...
2
Svar
30
· Visningar
3 276
Senast: mullenberg
·
B
Hästvård Har en senskada på min häst och fick butta (14 dgr) och orudis gel att behandla honom med. Nu undrar jag hur länge jag ska smörja...
Svar
4
· Visningar
2 622
Senast: Boomerang
·
S
Hästvård har en bekant som kikat på hopphäst som fått en skada tidigare som numer syns som en "utbuktning" på knäet där det samlats vätska...
Svar
5
· Visningar
4 094
Senast: snotra
·
C
Hästvård Hejsan allihopa! Detta kommer bli en märklig förklaring men jag hoppas ni förstår vad jag menar! :crazy: Min haflinger vallack...
Svar
9
· Visningar
2 639
Senast: Cämz
·
T
Hästvård som kommer varje sommar, vad är det för något? ser ut som bett av något slag, fast ligger i linjer. ni vet säkert vad jag menar, nästan...
Svar
12
· Visningar
1 872
Senast: Faasiqah
·
Hästvård Var köper man trätjära till hovarna? Jag bor i Umeå, men rent generellt? /jenny
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Luff
·
S
Hästvård Nån som har häst med det? Hästen har NOLL kondis och när man promenare med henne eller rider henne så flåsade hon och har ingen ork...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: sante
·
Hästvård Min minishettis, 15 år, har varit hur snäll som helst att lyfta hovarna på tidigare (har haft honom i ca 2 månader) fram till i förra...
Svar
9
· Visningar
927
Senast: tjoffsan
·
L
Foder & Strö Har någon några bra tips om hur man blir av med en "hängbuk" på en shettis åring? Vi köpte henne för ett halvår sedan och hon var...
Svar
17
· Visningar
1 797
Senast: legolaspiggelin
·
Hästvård och vad är isåfall symtomen? Samma som för människor? NÅGON som vet?!
Svar
1
· Visningar
634
Senast: milly
·
Hästvård Skulle hemskt gärna vilja prova paddarna som finns. Men jag har hört att om man använder BoT regelbundet tills de börjar verka och sen...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Mypan
·
M
Foder & Strö Vad använder man äppelcidervinäger till?? när man ger hästen det?? Blir jätteglad om nån kunde svara :bow:
Svar
2
· Visningar
946
C
Hästvård hur många här har hästar som fastnade på det första gången? det är ju rätt vanligt. Det är ju inte tillåtet att låta hästen vila mellan...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama