Jag har köpt mig 2 Fjordingar, behöver tips om man klipp

Sv: Jag har köpt mig 2 Fjordingar, behöver tips om man klipp

fast om man köper häst från Norge kan man göra så att man skriver två kvitton. ett på 5000 och ett på resten av köpesumman. Sen visar man bara upp det på 5000 för tullen.. på så vis slipper man avgifter. Så har köpare gjort när jag expoterat hästar till Norge. Annars är det som sagt svindyrt..

Ang kvitton ja, man kan göra det. Men jag kunde inte då mina hästar blev köpt från en turridnings firma - dvs dem måste betala moms etc och då fick jag ett äkta kvitto. Skulle också tullen tycka att hästen var otroligt billig så kan dem kräva att den skall värderas och då siter man där i skiten :crazy: . Så idag tullade jag in mina 2 hästar och vips så blev dem dubbelt så dyra :eek: , men nu är dem lagligt inne i Norge då.

Passar på att tacka er alla för eran olika tips - Fjordingarna har överaskat mig - hur snälla som hälst!! Det är mor och son (by the way) 14 år och 8 år. Så jag är nöjd med köpet :) :love:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 148
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve