Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Boj skrev:Självklart härstammar mycket av eksemet från magen, i tarmen sitter den största delen av hästens immunförsvar. Men det är inte hela sanningen, för det krävs lite mer för att få eksemet att bryta ut än enbart nedsatt immunförsvar.
Gräset i sig är nog inte boven i dramat, men om du själv skulle vara insekt var skulle du vilja bo? I en torr skröplig hage med 2 strån per kvadratmeter, eller i en grön frodig hage med täta grässtrån? Man har konstaterat att de flesta eksemorsakerna beror på insekter, och då framförallt bitande sådana.
martha skrev:men dom som inte kommer från island då?? Min kommer från frankrike, men jag har en granne som har en svenskfödd travare(dock med fransk far)..fast min började eksemen på redan som ettåring och då var hon ju kvar i frankrike, hennes mamma hade inte eksem..pappan tror jag inte.....
milly skrev:Ja, jag pratade med en tant i går (id-kontrollant) som sade att hon hört att BETFOR inte är bra att ge till eksemhästar heller, pga SOCKERHALTEN. Hon trodde också på det här med att eksem kommer "via magen" och framförallt av sockerhaltiga foder som betfor och nyvuxet gräs...
(sen förvärrar väl knotten/insekterna/solen symtomen)
.