Sen eksemsäsong??

Sv: Sen eksemsäsong??

Jag har hört att bovete (stavas?) ska hjälpa hästar med klåda, har inte testat själv, men ska testa det på min shettis som kliar sig...

Bovete har en likartad effekt som antihistamin, eftersom eksem är en allergi kan den säkert hjälpa och lindra symtomerna. Använder själv bovete på min eksempålle, men han har även blivit inkörd på linfröolja under vintern även denna skall vara gynnsam för hudåkommor som eksem.

Silverkedjan skrev:
Jag förstår inte hur man låter en man som flera gånger fått näringsförbud i olika kommuner pga vanvårdade hästar komma till tals i ämnet :eek:

Ser ni den vanskötta eksemhästen på bilden i tidningen?

Jag har ingen som helst tolerans för det här humbugeriet efter att ha varit med och genom SHV nödslaktat och omhändertagit gravt vanvårdade utmärglade islandshästar hos detta gäng.

Gissa hur de s.k. "gräsallergiska" islandshästarna såg ut ?

:mad: :mad: :mad:

Hör väl inte till tråden egentligen, men vill bara säga att jag håller med.
:bow: :bow: :bow:

Har genom djurskyddet tagit hand om hästar som "fötts upp (eg. ner)" av den sk forskaren och kan inte heller förstå hur en sån person kan få komma till tals överhuvudtaget. :mad:

Så det är alltså sant då?
Jag tänkte nästan pröva den där metoden.
Tänk alla stackare som gör det nu bara för att det var med i tidningen. :devil:

Boj skrev:
Bovete har en likartad effekt som antihistamin, eftersom eksem är en allergi kan den säkert hjälpa och lindra symtomerna. Använder själv bovete på min eksempålle, men han har även blivit inkörd på linfröolja under vintern även denna skall vara gynnsam för hudåkommor som eksem.

Och jag använder kisel och b-vitamin året om. Fungerar också bra.
Kliar sig inte lika mycket.
Men nu prövar jag alger eftersom jag fick köpa halva påsen av en i stallet så det blev inte så dyrt. :)

Men det verkar som kisel och b-vitamin är bättre en alger iaf. Vi får se om ett par veckor.

gejsa skrev:
Så det är alltså sant då?
Jag tänkte nästan pröva den där metoden.
Tänk alla stackare som gör det nu bara för att det var med i tidningen. :devil:

Jepp, skrev till tidningen för att det inte skulle stå emotsagt. De svarade att många hört av sig och berättat om hur han handskats med sina egna hästar. Väntade mig någon sorts rättelse i nya tidningen men inte då... :mad:
Skicka ett mail till mig om du vill se ett exempel från G*y...

Liknande trådar

Hästvård Har en ponny som under de senaste dagarna verkat få någon typ av eksem. Hon har alltid varit känslig mot insekter och sol och går därför...
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: HeleneF
·
Hästvård Jag har ett islandssto som i år är 14 år. Hon har mycket man och svans och enligt tidigare ägaren så har hon inte haft eksem. Förra...
Svar
8
· Visningar
1 818
Hästvård Jag undrar om det som kallas eksem finns i olika varianter? Är alla eksem tex vätskande eller kan det vara mjälligt/torrt och ändå vara...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Boj
·
S
Islandshäst Min häst har ju nån typ av väldigt lindrigt eksem, som hon fick förra året. Mankammen blir lite bucklig ibland (huden blir ej förändrad...
Svar
14
· Visningar
1 582
Senast: wizo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama