Muskelavslappnande medecin, någon som använt det?

Sv: Muskelavslappnande medecin, någon som använt det?

Tänkte uppdatera lite: Idag kändes hästen på väg tillbaka till sitt vanliga jag igen. Han var väldigt busig och sa tillockmed ifrån till sin hagkompis som kör med honom ibland :p
Jag jobbade lite för hand och red 5-10 minuter och mot för några dagar sen så kunde han faktiskt jobba under sej bakbenen utan att ta för korta steg eller protestera när man kom åt en "del" av bakbenet han hade svårt att röra eller använda. Han var väldigt på hugget, så vi travade lite på vägen också för att kolla hur han rörde sej och det var helt ok.

Sedan fick jag lite dåligt samvete för vi släppte honom och hagkompisen lösa på ridbanan för att de skulle få rulla sej, men min herre var lite på hugget och sprang som en tok och busade. Blev kanske lite hårt för honom, men jag filosoferade så att med tanke på humöret han var på idag hade de lika gärna kunnat busa i hagen och underlaget där är mycket sämre. Dom hade alla möjliga konstiga saker för sej, min herre gjorde samlade galoppombyten, ökad trav och några steg passage (!) och en massa konstiga "skolor ovan mark" :D får väl förtydliga att det INTE var när jag red ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 313
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 676
Senast: prallan
·
Hästvård Har i samråd med veterinär och hovslagare låtit min häst stå på box nu i ca 5 dagar. Det hela började med stelhet och vinglig gång i...
2
Svar
22
· Visningar
3 343
Senast: lillaphu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve