Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag var lite i valet och kvalet om jag skulle lägga dessa frågor på hästvård... Hur länge har det varit förbjudet i Sverige att...
Svar
3
· Visningar
1 279
Hästvård Vad är normal behandlingsmetodik för livmoderinflammationer i samband med betäckning /inseminering? Mitt sto står nu på sulfa...
Svar
11
· Visningar
3 856
Senast: Iglatjarn
·
P
Foder & Strö Vad ger man en häst som behöver lägga på sig några kilo? Vet att man kan ge krossat korn men ger inte det även en del energi? Hur är det...
Svar
19
· Visningar
1 425
Senast: BusBarro
·
H
Foder & Strö Hur mkt betfor ger ni till era hästar per dag? och varför?
Svar
19
· Visningar
1 048
Senast: Sipuli
·
C
Hästvård Här är receptet... Fick häromdagen eller itne ja, utan hästen förståss. Iaf ett anfall av äckliga fästingar. Säkert upp till...
Svar
8
· Visningar
2 952
Senast: CeciliaHeikne
·
Hästvård Min valack hostar en del. han började i vintras (kommer inte ihåg exakt när bara för det). Fick Ventipulmin utskrivet av veterinär, och...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: gejsa
·
Hästvård Jag har nu ett föl född 15/5 Han är feg som baredenn. Och nu måste jag ta hit hovslagaren för koll av hans ena bakhov. Behöver nog...
2
Svar
20
· Visningar
1 506
L
Hästvård Hur länge brukar gallor som uppkommit av ett plötsligt foderbyte (till bete från hö) "sitta i" om man direkt när gallorna uppkommit går...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Lord Owen
·
L
Hästvård Om en häst får gallor (fodergallor) när den ska börja vänjas vid bete skall man då bryta foderbytet och gå tillbaka till hö tills...
Svar
2
· Visningar
1 919
Senast: Lord Owen
·
M
Hästvård Jag har ett underbart sto som jag bara haft i ca 3 mån. Hon var fruktansvärt vanvårdad när hon kom till mig, de hade bara givit henne...
Svar
15
· Visningar
3 630
Senast: ako
·
M
Hästvård Hej! Vad är det kortaste intervallet man kan ha mellan första och andra sprutan vad gäller influensa och stelkrampsvaccin för att hästen...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Mayara
·
Foder & Strö Hej Jag undrar om någon har något tips på vad man kan ge en häst med känsliga leder. Har satt igång min häst efter 4 månaders vila och...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Gunther
·
T
Hästvård Har fått hästen sprutad i framkota och bakknä (diagonalt). Hur lång tid rekommenderar era veterinärer att konvalencen ska ta. Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 424
Senast: Akustik
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som har betett sig lite underligt ett par eftermiddagar. Häromdagen då det började hade han efter en skrittur...
2
Svar
33
· Visningar
2 417
Senast: armada
·
Hästvård Jag får inte tag på behandlande vet. just nu, så jag ber om era åsikter och erfarenheter så länge. :) Min häst har nu lagom till...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Miran
·
C
Hästvård hittade runt 30st svarta prickar under magen på Bonnie igår, Antar att det är fästingar men som itne hunnit suga blod ännu. Men dom...
Svar
10
· Visningar
1 389
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Vad är bäst för hästen? Har en skada, vilat 3månader är under igångsättning och ingen vet om hästen kommer att hålla i framtiden. Ska...
Svar
2
· Visningar
693
R
Foder & Strö En kompis bad mig lägga in en tråd och få lite råd, så ja gör det! Det är så att de har en shettis på24år som har haft fång och kan...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Jag har hör massor av olika hänvisningar och råd... vissa säger de går bra vissa blir dte ett fasligt liv på...Jag funderar på att ge...
2
Svar
28
· Visningar
1 993
Senast: Morotsbiten
·
M
Foder & Strö Det lär ju vara så att äppelcidervinäger kan hjälpa människor att gå ner i vikt, men hur är det med hästar?? Min ena halvblodsvalack har...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Zenith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama