Bara ge korn

Sv: Bara ge korn

Förlåt! Trodde inte ni var intresserade..

Givetvis kan jag lägga ut det här..Fick bara för mig att detvar ointressant läsning..

Nu har jag räknat lite eller rättare sagt ett program har räknat åt mig

Bete ca 28kg/d och det borde hon få i sig
betfor 0,5 kg
Korn 1 kg

sedan tror jag att kraffts produker var enklas att köpa för dig?

krafft miner blå pellets 90g
vill också kompletera med krafft vitamin multi 5g
Utgår från att det är fri tillgång till saltsten

Jag tycker det är ok att ge korn, betfor å mineraler.Mineralerna ser ju till att hästen inte får brister av ngt slag.Det är många som ger korn till hästarna istället för havre å när hästarna är äldre å har svårare att hålla hullet så är korn jättebra.
En häst klarar sig på hö,havre samt mineraler så jag ser inget fel i din foderstat.

Åhh tack tack... jaa den foderstaten låter kalasbra.. den provar vi nu.. Idag släpptes hon på bete ihop med resterande av flocken... gick superbra och nu har hon fått en följeslagare en travar valaack som vart kär hehehe :D

Morotsbiten skrev:
ja hon va dräktig trots sina 5% men kastade det :cry: tror de har med åldern att göra.. hennes kropp säger helt enlelt nej till mer föl så nu ska hon få slippa..
Nu är hon en märr som bara få ha det skönt de sista åren hon har kvar.
Fast rida de gör jag de kommer ja göra så läge hon är okej för ridning.. de är ju bra att få komma ut å röra på kroppen på äldre dar=)
Vad trodde veterinären var anledningen till kastningen?? Har ni tagit prover och sånt så det inte är nåt smittsamt?? Virus tex?
Tråkigt för stoet och dig när sånt här händer. :(

Min ena häst som rids ca 5 dagar i veckan, normalt arbete får krossad korn i stället för havre för det blir hon lite knäpp av och det funkar aldeles utmärkt till henne och jag tycker din foderstat låter bra!! :)

vi vet anledningen men de vill jag ite gå in på här... men det är dock en tråkig historia.

Ja det var verkligen tråkigt eftersom det var tänkt att bli hennes sista föl

Liknande trådar

Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 960
Senast: Bee
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 460
Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 220
Senast: Maria_81
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka