Sv: Kraftfoder i travstall?
I "mitt" stall släpps hästarna ut vid 7 på morgonen och tas in eftersom de ska arbetas under dagen...
De som går långsamt släpps ofta ut igen om det är bra väder.
På sommaren går de ute hela natten o tas in på morgonen eller när de ska arbetas.
Att man stänger o fodrar kväll vid fem beror ju ofta på att det är anställda som jobbar och det inte, som i hobby stall, är 10 olika som delar på morgon, middag o kväll.
Men du kan ju knappast jämnföra hobby stall med aktiva tävlingstall :smirk:hästmyran skrev:De flesta hobbyryttarstall jag har besökt har sina hästar ute 12-14h per dygn under vintern och dygnet runt på sommaren. Så länge har jag inte sett någon travhäst i större träningsstall få vara ute, men det är min erfarenhet. Dessutom är det fortfarande många stall som tar in, fodrar för "kvällen" och stänger vid femtiden (eftersom de börjar så tidigt på morgonen).
I "mitt" stall släpps hästarna ut vid 7 på morgonen och tas in eftersom de ska arbetas under dagen...
De som går långsamt släpps ofta ut igen om det är bra väder.
På sommaren går de ute hela natten o tas in på morgonen eller när de ska arbetas.
Att man stänger o fodrar kväll vid fem beror ju ofta på att det är anställda som jobbar och det inte, som i hobby stall, är 10 olika som delar på morgon, middag o kväll.