V
Vaccan
Sv: Daglig omvårdnad
Förra året vid den här tiden
*Byta hage från ovanhagen med fattigt gräs och stödutfodring med hö till beteshagen där de får stå en timma ca.
*Kratta ur allt spillhö från balen i andra hagen, mocka hage och ur box (lite skitet, står aldrig där i princip mer än när de göres i ordning).
*Göra rent mathinkar, blanda mat i betforn, fylla på vatten i de två översta hagarna.
*Ta in pojkarna från andra hagen uppe och ge dem kraft, ta ut dem i beteshagen.
*Ta upp stona från beteshage och ge dem kraft inne.
*Massera, rykta sadla och rida stona.
*Inne igen, pyssla om hästarna och smörja med flugmedel ta ut dem i den första hagen med fattigt gräs i och fylla på hö där för kommande dygn.
*Ta upp pojkarna från beteshagen.
*Blanda betfor tills imorron.
Hem.
Låter som jättemycket, men det gick på en 3 timmar allt som allt, två ston (en hade jag, en min kompis) och två valacker som stallägaren hade... hon red aldrig i princip.
Det vart minst gruff i hagen när de stod isär ston och valacker.
Nu..
*Mocka ur lite bajs i boxen
*Hämta in hästarna.
*Pyssla med den ena (den andra står inne bara för att Iv inte vill vara själv inne).
*Ta ut henne och arbeta från marken.
*In igen och gulla och pyssla i största allmänhet.
*Ta ut dem i hagen igen.
Jag är oftast i stallet på dagarna eftersom jag jobbar mycket kvällar, så jag ger inte mat.
Förra året vid den här tiden
*Byta hage från ovanhagen med fattigt gräs och stödutfodring med hö till beteshagen där de får stå en timma ca.
*Kratta ur allt spillhö från balen i andra hagen, mocka hage och ur box (lite skitet, står aldrig där i princip mer än när de göres i ordning).
*Göra rent mathinkar, blanda mat i betforn, fylla på vatten i de två översta hagarna.
*Ta in pojkarna från andra hagen uppe och ge dem kraft, ta ut dem i beteshagen.
*Ta upp stona från beteshage och ge dem kraft inne.
*Massera, rykta sadla och rida stona.
*Inne igen, pyssla om hästarna och smörja med flugmedel ta ut dem i den första hagen med fattigt gräs i och fylla på hö där för kommande dygn.
*Ta upp pojkarna från beteshagen.
*Blanda betfor tills imorron.
Hem.
Låter som jättemycket, men det gick på en 3 timmar allt som allt, två ston (en hade jag, en min kompis) och två valacker som stallägaren hade... hon red aldrig i princip.
Det vart minst gruff i hagen när de stod isär ston och valacker.
Nu..
*Mocka ur lite bajs i boxen
*Hämta in hästarna.
*Pyssla med den ena (den andra står inne bara för att Iv inte vill vara själv inne).
*Ta ut henne och arbeta från marken.
*In igen och gulla och pyssla i största allmänhet.
*Ta ut dem i hagen igen.
Jag är oftast i stallet på dagarna eftersom jag jobbar mycket kvällar, så jag ger inte mat.