Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hörde av en hovslagare att det är ovanligt många fall av fång i år. Är det något som någon mer än jag hört? :confused: Bör man kanske...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: acke
·
F
Hästvård Min häst har haft många problem med sitt vänstra framben. Förra sommaren vrickade hon sig rejält och tänjde ut ledbanden ordentligt...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Tinen
·
Hästvård Vad är det egentligen som kostar på kliniken? Min häst står på strömsholm sedan i söndags. Han hade kolik på lördagsmorgonen med hög...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
12 061
Senast: Montéryttare
·
Hästvård Med största sannolikhet men är det inte konstigt att det inte upptäcktes på KLINIKEN isåfall?! :eek: Efter röntgen o allt?? Det var...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: milly
·
Hästvård När vi är ute och rider på våran 5 åriga valack så kissar han ibland flera gånger. Funderar på om det kan vara att han varit ute och...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: LitenIsa
·
Hästvård En kompis till mig har hört att hela travvärlden har slutat vaccinera. Vaccineringarna ska tydligen vara nästan helt overksamma osv...
2
Svar
30
· Visningar
2 544
L
Hästvård Hovis var här och fixade pållens hovar idag. Tog bilder direkt efter skoningen och lägger nu upp dem här för att få lite kommentarar på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
6 904
Foder & Strö Läst en del trådar där en del skriver att de inte ger vitlök av många olika anledningar.Ger ni vitlök? Varför/varför inte? Jag har gett...
2
Svar
39
· Visningar
3 365
Senast: milly
·
G
Hästvård min häst har fått denna prognosen av vetrinären. vet inte mycke om det. vet bara att det har med hormonerna att göra.e de någon som har...
Svar
14
· Visningar
9 239
I
Hästvård Vad är det för fördelar med att ha skor utan tåkappa (och utan sidokappor)? Såg det för första gången för ett par dagar sen...
Svar
3
· Visningar
4 004
Senast: stuv
·
M
Hästvård Hästen ska vaccineras strax, vad brukar det kosta? Han ska ha tredje sprutan mot influensa. Brukar man vaccinera mot något annat...
Svar
4
· Visningar
719
K
Hästvård min lilla minishettis har fortfarande inte fällt all sin vinterpäls och pälsen ser inte fin ut alls, det är typ vissa partier där hon...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Shettisar
·
K
Hästvård Jag letar ny D-ponny eftersom jag har blivit av med min C-ponny (avlivád pga spatt). Var och tittade på en supermysig ponny igår, som...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 032
Senast: norrland65
·
Hästvård Var inne på ATG- kliniken om en sår skada på min 9 mån unghäst Pratade med Vet om att han hostar till ett par gånger när han springer...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: mimus
·
R
Foder & Strö Jag har precis insett, vilket jag borde ha gjort för länge sedan, att ögonmåttet är ett verktyg att icke förkasta. Jag har pysslat och...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Magnum
·
M
Hästvård Jag har tidigare skrivit trådar om min "knöliga" häst. Hon har en knöl på ryggen som är stor som en halv ärta ungefär. Den sitter illa...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: md5krist
·
Hästvård Hej min häst har haft däliga ben ett längre tag, har varit hårt körd redan som liten. Jag har haft henne i 4,5 år, och hon har bara...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: neferra
·
A
Hästvård Hej, tänkte någon här kanske har sett detta förut. Min häst fick för några veckor sedan plötsligt ljusa fläckar på nosen (som innan...
Svar
1
· Visningar
1 391
Senast: Fladde
·
T
Foder & Strö Asfaltera hagarna? :crazy: Vår islänning var rätt tjock redan innan gräset kom, och om han fortsätter att gå ute som han gör kommer...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: lul
·
F
Hästvård Var sitter Facettlederna? och vad kan hästarna ha för skador där? Tacksam för svar :bow:
Svar
5
· Visningar
3 997
Senast: Fladde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama