Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Marisco skrev:Hmm.. Alla pratar om vitlök om sommaren pg.a insekter och minskat antal fästingar. Men jag ger min häst vitlök (färsk, som jag själv skivar - bäst så) året runt. Sommaren - äckliga fästingar. Vintern - förhindrar förkylningen.
Är det fler som använder färsk vitlök?
Ger du vitlöks pulver eller klyftor?? Äter hästen vitlök jag mennar med viljan?åke skrev:Jag ger alla mina vitlök. Avels stona slutar jag att ge när det är 3veckor kvar till fölning. Börjar ge dom igen när fölisarna är ca 4 veckor. Jag ger dom vitlöksflingor som hippo har. Jag har märkt att dom klarar av knott,mygg och fästingar bättre på detta viset. Har även en ardenner som tidigare hade hosta som försvann när han fick vitlök.Jag har bara bra saker att säga om vitlök.
VulkanoRosa skrev:Jag har också fått höra (precis som ngn skrivit) att det inte är bra för bakteriefloran i tarmen.
jea78 skrev:jag ger min häst färsk vitlök, och hennes ögon har faksitskt slutat rinna efter det..
milly skrev:Det där har jag faktiskt också lagt märke till... Började ge min lite vitlök (2-3klyftor/dag) för några veckor sen (när de släpptes på bete) och jag märkte efter ett tag att hennes rinnande ögon blev bra
Jag la sen av med vitlöken en vecka, eftersom det sägs att det inte är bra att ge det kontinuerligt och stör magfloran, så började ögonen rinna IGEN efter några dagar utan vitlöken...
har ingen aning om detta hände pga vitlöken eller ej men så var det.
Hon har också ständigt rinnande ögon, lite mer på sommaren.
jea78 skrev:då är det inte bara jag som inbillar mej då...